ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تشعشات آنتن های مخابراتی
تکنولوژی

جهرمی: سطح تشعشات آنتن های مخابراتی مرتب پایش می شود

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی نگرانی ها درباره تاثیرات احتمالی توسعه آنتن های تلفن های همراه در مناطق شهری از سوی اپراتورهای کشور، تاکید کرد که سطح تشعشات آنتن های مخابراتی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به برخی نگرانی ها درباره تاثیرات احتمالی توسعه آنتن های تلفن های همراه در مناطق شهری از سوی اپراتورهای کشور، تاکید کرد که سطح تشعشات آنتن های مخابراتی بی تی اس(BTS) در شهرهای کشور بصورت مرتب پایش می شود تا مبادا این آنتن‌ها ضرری به کسی برسانند.

توسعه آنتن های مخابراتی بی تی اس (BTS) از سوی اپراتورهای همراه و شایعاتی درباره تششعات مضر مغناطیسی آنها در بین مردم باعث نگرانی‌هایی شده که سال گذشته در دیجیاتو هم به طور مفصل به این موضوع پرداختیم .ضمن اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بارها تاکید کرده است که برای حفظ سلامت مردم تمامی تجهیزات مخابراتی و رادیویی ورودی از مبادی قانونی را آزمایش ایمنی تشعشعی می کند.

«محمد جواد آذری جهرمی» نیز ضمن تاکید این موضوع اعلام داشته که آنتهای مخابراتی بی‌خطر نیستند امادایما کارکردشان پایش می‌شود و تاکنون مورد خطرناکی گزارش نشده است:

«کارکرد این آنتن‌ها مانند چاقو است و باید گفت که به طور حتم درصورتی که از این تجهیزات به صورت صحیح استفاده نشود ممکن است برای سلامتی شهروندان خطرناک باشد. به همین دلیل هم در حال حاضر طبق برنامه ریزی انجام شده از سوی سازمان تنظیم و مقررات رادیویی، میزان تشعشات آنتن های مخابراتی در سطح کشور بصورت مرتب پایش می شود و خوشخبتانه هیچگونه گزارشی مبنی بر تخلف از اینکه آنتن ها و تجهیزات مخابراتی در سطح شهرهای کشور مازاد استاندارد تشعشع تولید می کنند، وجود ندارد.»

تشعشات آنتن های مخابراتی

جهرمی با اشاره به موضوع تجمیع دکل های مخابراتی اپراتورهای همراه، این مورد را بهترین راهکار برای کمتر شدن تعداد این آنتن‌ها دانست و اعلام کرد که این موضوع در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است:

«مذاکرات انجام شده با شهرداری ها کل کشور در حال جریان است و این عملیات درحال حاضر در برخی شهرها از جمله مشهد و کیش با موفقیت انجام شده است. پروژه یکسان سازی آنتن های مخابراتی سه اپراتورها همراه در پایتخت نیز در حال پیشرفت است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

    اگه این حرف و زدن یعنی خطرناکه باید خیلی مراقب باشیم چون همیشه حرفای اینا برعکسه

مطالب پیشنهادی