ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال کاهش 90 درصدی سفرهای خارجی در پی افزایش دوبرابری قیمت بلیط هواپیما

براساس اخبار منتشر شده در رسانه ها، قیمت بليط هواپيما به حدود دو برابر قیمت سابق افزایش یافته است. دلیل این افزایش تفاوت قیمت محاسبه نرخ دلار از 4200 تومان به 8800 تومان است. یک ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۰

براساس اخبار منتشر شده در رسانه ها، قیمت بلیط هواپیما به حدود دو برابر قیمت سابق افزایش یافته است. دلیل این افزایش تفاوت قیمت محاسبه نرخ دلار از 4200 تومان به 8800 تومان است. یک منبع آگاه با اعلام این خبر گفته است: " هر هفته در بامداد روزهای چهارشنبه، نرخ توسط هواپیمایی "ایران ایر" اعلام می شود و شرکت های هواپیمایی بر اساس آن نرخ تا یک هفته بلیط می فروشند."

قیمت بلیط هواپیما پروازهای خارجی پیش از این بر اساس دلار 4200 تا 4407 تومان محاسبه می شده است؛ اما از بامداد چهارشنبه این نرخ به 8800 تومان افزایش یافته است. او افزود: شرکت ‌های هواپیمایی داخلی تا پایان روز سه شنبه از دلار 4200 تومانی برای هزینه های خود استفاده می کردند؛ اما از این به بعد نرخ دلار برای آن ها 8800 تومان محاسبه می شود.

قیمت بلیط هواپیما
او با بیان این که "ایران ایر" بر اساس هواپیمایی ملی به شرکت های دیگر اعلام می‌ کند که باید بر اساس این نرخ محاسبه کنید، ادامه داد: این افزایش نرخ برای پروازهای خارجی همه ایرلاین های داخلی و خارجی است و طبیعتا در قیمت بلیط های داخلی هم این افزایش را شاهد خواهیم بود.

این منبع آگاه با اشاره به افزایش بسیار زیاد قیمت بلیط پروازهای خارجی، گفت: به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما در مسیر مشهد- نجف- مشهد به حدود سه میلیون تومان، مسیر مشهد- استانبول- مشهد به حدود پنج میلیون و 200 هزار تومان، مسیر مشهد- دبی- مشهد به حدود سه میلیون و 500 هزار تومان، مشهد- کوالالامپور- مشهد به حدود هفت میلیون تومان و مسیر مشهد- مسقط- مشهد به حدود چهار میلیون تومان افزایش یافته است.قیمت بلیط هواپیمااین منبع آگاه گفته است: احتمال کاهش 80 تا 90 درصدی سفرهای خارجی وجود دارد؛ زیرا هم ارز مسافرتی قطع شده و هم قیمت بلیط هواپیما 102 درصد افزایش یافته است.وی همچنین گفت: در تماس عصر دیروز چهارشنبه با یکی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام شد که هنوز بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ ارز ایرلاین ها به 8800 تومان دریافت نکرده ایم. این درحالی است که از صبح دیروز چهارشنبه ایرلاین ها نرخ های جدید را اعمال کرده اند.وی با اشاره به اشتیاق مردم کشورمان برای زیارت عتبات عالیات، افزود: نرخ رسمی بلیط پروازهای رفت و برگشت از مشهد به نجف یا بغداد به حدود سه میلیون تومان افزایش یافته که این امر یکی از معضلات زائران عتبات است و قطعا تاثیر زیادی بر آن ها خواهد داشت.
این در حالیست که رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، ضمن تأکید بر خرید بلیط هواپیما توسط مسافران از دفاتر و سایت های مجاز، اظهار داشت: به دفعات از مسافران هوایی کشور درخواست کرده ایم که بلیط هواپیمای خود را از دفاتر مجاز خریداری کنند­ و اگر در سایت ها و شرکت های فروش بلیط هواپیما با قیمت هایی بالاتر از قیمت های شرکت های هواپیمایی مواجه شدند حتماً به این سازمان اطلاع رسانی کنند.
وی گفت: دفتر نظارت بر عملکرد شرکت های هواپیمایی در سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت ها توصیه کرده است که نسبت به نحوه توزیع بلیط هواپیماهای خود نظارت داشته باشند تا اگر کسی خارج از نرخ اعلام شده توسط شرکت اقدام به فروش بلیط هواپیما کرد، با متخلفات برخورد شود.قیمت بلیط هواپیماجعفرزاده افزود: سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این بارها با شرکت های متخلف و سایت های سودجو برخورد کرده است که از آن جمله می توان به لغو مجوز ۸ دفتر هواپیمایی و تعلق ۲۰ مجوز دفاتر متخلف و همچنین معرفی چندین سایت غیرمجاز به مراجع ذیصلاح اشاره کرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: مردم می توانند در صورت برخورد با متخلفین مراتب را با سامانه سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس CAO.IR اعلام کنند­ و اطمینان خاطر داشته باشند که این سازمان با متخلفین برخوردی قاطع خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • OLD
    OLD | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

    دوستانی که میان گله میکنن از قیمت دلار و اقتصاد سوال من از شما اینه:
    آیا ما برای ارز و اقتصاد انقلاب کردیم؟
    همونطور که حضرت امام گفت ما برای رسیدن به کمال و انسانیت انقلاب کردیم. که بحمدالله تو این چهل سال ایران از اون وحشی گیری و بی هویتی که قبل از انقلاب 2500 سال ادامه داشت رها شد و در حال حاضر بهترین کشور در دنیا از نظر احترام به حقوق انسان هاست
    واقعا دیگه چی میخوایید که اینقد ناشکری میکنید و مسئولین رو فحش میدید؟
    #نمک_نشناس_نباشیم
    #التماس_تفکر
    #جانم_فدای_رهبر

    • iArman
      iArman | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

      وضعیت مملکت الان جوریه که من نمیفهمم شما داری شوخی میکنی یا واقعا اینقدر کوته فکری

    • iMori
      iMori | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

      سلام آقای علم الهدی شما هم دیجیاتو میخونین ؟

    • آریا
      آریا | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

      بابا داره کنایه میزنه? ?

مطالب پیشنهادی