ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تردد تاکسی‌ های فرسوده
خودرو

مجوز تردد فرسوده ها صادر شد؛ شرط و شروط جدید برای تردد تاکسی‌های فرسوده در تهران

تردد تاکسی‌های فرسوده در شهر تهران که برای جایگزینی ثبت نام کرده‌اند تا زمانی که خودروی جایگزین تحویل داده شود به شرط داشتن معاینه فنی مورد قبول، مجاز است. این در حالی‌ست که تردد هر ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۰

تردد تاکسی‌های فرسوده در شهر تهران که برای جایگزینی ثبت نام کرده‌اند تا زمانی که خودروی جایگزین تحویل داده شود به شرط داشتن معاینه فنی مورد قبول، مجاز است. این در حالی‌ست که تردد هر گونه خودروی فاقد معاینه فنی در شهر تهران با جریمه همراه است.

امروز در جلسه کارگروه آلودگی هوای استان تهران پنج دستور کار مصوب شد. اولین مصوبه مربوط به معاینه فنی خودروها بود. «کیومرث کلانتری» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در این زمینه ابهاماتی بین پلیس و ستاد مرکزی معاینه فنی وجود داشت، گفت:

«در این جلسه مقرر شد که از تردد خودروهای آلاینده و فرسوده و کامیون‌ها از ابتدای آبان ماه در کلانشهر تهران خودداری شود. در همین راستا سامانه‌ای توسط شهرداری تهران ایجاد می‌شود که در آن کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که سرویس بخش‌های مختلف هستند، ثبت نام می‌کنند. این سامانه طوری طراحی شده که حتما خودروهایی که می‌خواهند در سامانه ثبت نام کنند باید دارای معاینه فنی و عمر مفید خودرو باشند.»

این سامانه حداکثر تا پایان شهریور ماه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و حمل بار و حمل مسافر در کلانشهر تهران به‌صورت مکانیزه و توسط این سامانه ثبت نام و انجام می‌شوند. راننده‌هایی که می‌خواهند خودروهای آن‌ها در تهران تردد کنند باید ملزومات اولیه تردد در شهر تهران را داشته باشند.

تردد تاکسی‌ های فرسوده

همچنین در جلسه امروز تصمیماتی برای پیگیری تامین اعتبارات توسعه‌ای و پرداخت یارانه بلیت مترو به شهرداری اتخاذ شد. بر اساس این تصمیمات قرار شد بانک عامل برای قبول اوراق مشارکت به منظور توسعه زیرساخت‌های مترو مشخص شود.

در این جلسه مشکلات تاکسیرانی هم مطرح شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار کرد:

«تاکسیرانی برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با مشکلاتی مواجه است. کسانی که تاکسی‌های نو ثبت نام کرده‌اند و تاکسی‌هایشان عمر مفید ندارد باید جایگزین شوند. بر اساس اعلام وزارت صنعت تولید خودرو ۱۰ درصد افزایش یافته است و حتما باید تعدادی از این خودروها به تاکسی‌ها اختصاص داده شود و خودروی بالای ۱۰ سال در شهر تردد نکنند.»

دیگر مصوبه این جلسه تقویت زیرساخت‌ها و ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بود. بر اساس آن در شش ماه دوم سال به داده‌های این ایستگاه‌ها نیاز بیشتری وجود دارد و قرار است که این دستگاه‌ها به‌روز شوند.

در مجموع به نظر می رسد که با توجه به شرایط نامساعد خودروسازان و افزایش احتمالی قیمت تمام شده خودروها در پی دو برابر شدن نرخ ارز، احتمالا روند جایگزینی تاکسی ها فرسوده با تاکسی های جدید دچار اخلال شود و همین مسئله نیز باعث تصویب مصوبه فوق شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی