ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گروه فولکس واگن و یک استراتژی جدید؛ سئات رقیب مستقیم آلفارومئو می شود

این روزها شرکت های زیادی سودای مقابله با آلفارومئو را دارند. همین چند روز پیش بود که یکی از مدیران دپارتمان طراحی هیوندای اعلام کرد که این خودروساز کره ای قصد دارد مدل هایی جذاب ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

این روزها شرکت های زیادی سودای مقابله با آلفارومئو را دارند. همین چند روز پیش بود که یکی از مدیران دپارتمان طراحی هیوندای اعلام کرد که این خودروساز کره ای قصد دارد مدل هایی جذاب تر و دلنشین تر از آلفارومئو ارایه کند.

حال خبر می رسد آلمانی ها نیز هدف مشابهی در سر دارند. آقای هربرت دیس (Herbert Diess) مدیرعامل گروه فولکس واگن اخیرا در مصاحبه ای گفته که سئات باید به رقیب مستقیم آلفارومئو تبدیل شود.

2018_seat_ibiza

وی در گفتگویی که با سایت Automotive News داشته، اظهار کرده محصولات سئات باید دارای خصوصیاتی جوان پسند، اسپرت، جذاب و هیجان انگیز باشند. وی افزوده:

امروزه سئات مدل های بسیار بهتری نسبت به چند سال پیش تولید نموده و جوان ترین مشتریان را در بین گروه فولکس واگن دارد. من معتقدم که این برند پتانسیل های خیلی بیشتری دارد.

The evolution of the SEAT Ibiza

ظاهرا آقای دیس می خواهد افراد جوانی را که شناختی نسبت به تاریخچه پر افتخار آلفارومئو ندارند، هدف قرار دهد. با این استراتژی خودروساز اسپانیایی خواهد توانست در بازارهای بیشتری حضور پیدا کرده و مشتریانی کاملا جدید جذب کند. مدیرعامل 60 ساله در مصاحبه خود گفته:

برای کسانی که هم سن ما هستند، آلفارومئو یک برند استثنایی است، اما از زمانی که به یاد می آورم مدام در حال تنزل بوده است. اگر از افراد 25 الی 35 ساله درباره آلفارومئو بپرسید، آنها هیچ نظری درباره این شرکت نخواهند داشت.

alfa-romeo-spider

طبق سیاست جدید ژرمن ها، هر یک از زیر مجموعه های فولکس واگن بر بخشی از بازار تمرکز خواهند کرد. بر این اساس فولکس واگن به عنوان برند تولید انبوه اصلی باقی خواهد ماند، اشکودا به تولید محصولات اقتصادی ادامه داده و مدل های حامل نشان سئات و برند جدید کوپرا هم خصوصیاتی اسپرت تر خواهند داشت.

SEAT Leon CUPRA

در حال حاضر سئات مشغول توسعه سومین مدل شاسی بلند خود با نام تاراکو (Tarraco) است. انتظار می رود این خودرو که در واقع نسخه اسپرت تر اشکودا کودیاک (Kodiaq) به حساب می آید، اواخر امسال معرفی شود.

سئات تاراکو در بازارهای مختلف با پیشرانه های متفاوتی به فروش خواهد رسید. مشتریان این شاسی بلند جدید قادر خواهند بود از بین موتور های 1.5 و 2 لیتری توربوشارژر بنزینی و همچنین نمونه 2 لیتری دیزلی نمونه دلخواه خود را انتخاب کنند.

seat-tarraco-1

ناگفته نماند سئات از ابتدای سال 2018 تاکنون بسیار موفق عمل کرده و سود این کمپانی در شش ماهه نخست به اندازه 63 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی