ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری آکادمی سینما با بنیاد لینوکس برای پشتیبانی از زیرساخت نرم افزاری صنعت فیلم

آکادمی علوم و هنرهای سینما (AMPAS) که به خاطر برگزاری مراسم اسکار در دنیا شهرت دارد، به تازگی از همکاری خود با بنیاد لینوکس برای تأسیس یک نهاد نرم افزاری خبر داده است. نهاد مورد ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

آکادمی علوم و هنرهای سینما (AMPAS) که به خاطر برگزاری مراسم اسکار در دنیا شهرت دارد، به تازگی از همکاری خود با بنیاد لینوکس برای تأسیس یک نهاد نرم افزاری خبر داده است.

نهاد مورد بحث تحت عنوان «بنیاد نرم افزاری آکادمی» (ASWF) یک سازمان غیر انتفاعی است که وظیفه مدیریت و توزیع فناوری های متن باز در صنعت فیلم را بر عهده خواهد گرفت. البته این نهاد در گام های بعدی به سایر حوزه های رسانه مانند واقعیت مجازی و صنعت موسیقی نیز ورود خواهد کرد.

آکادمی

بنیاد ASWF نتیجه تحقیقات دو ساله پیرامون ابزارها و فناوری های متن باز مورد استفاده در صنعت فیلم و سینما است. طبق یافته های آکادمی، در حال حاضر تا 80 درصد از نرم افزارها و فناوری های مورد استفاده در صنعت سینما متن باز هستند اما پایش و پشتیبانی از آنها به دلیل عدم وجود یک مرجع معتبر همواره دشوار بوده است.

در حال حاضر تا 80 درصد از نرم افزارها و فناوری های مورد استفاده در صنعت سینما متن باز هستند

به عنوان مثال فرمت «OpenEXR» که توسط کمپانی «ILM» توسعه یافته و از محبوبیت بالایی در میان فیلمسازان برخوردار است، به دلیل رها شدن توسط توسعه دهنده اصلی روند پیشرفت کندی داشته و سایر شرکت ها نیز نمی توانند به توسعه آن کمک کنند. البته این موضوع با راه اندازی بنیاد نرم افزاری آکادمی و تجمیع منابع، قابل حل بوده و توسعه دهندگان بیشتری را به بهبود فرمت مذکور ترغیب می کند.

از طرف دیگر به گفته مقامات آکادمی، یکی از وظایف مهم ASWF پشتیبانی ویژه از برنامه نویسان خواهد بود چرا که در صنعت سینمای کنونی، توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویسان نقشی حیاتی را ایفا می کنند.

گفتنی است اینتل، دیزنی، دریم ورکز، آنریل انجین و WETA Digital نخستین اعضای بنیاد نرم افزاری آکادمی خواهند بود که هفته آینده و در کنفرانس سالانه گرافیک کامپیوتری (SIGGRAPH)، همکاری خود را با نهاد مذکور به صورت رسمی اعلام خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی