ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایالت جورجیا پیشگام در توسعه نسل آینده بزرگراه های پایدار

در سال های اخیر و با ورود خودروهای الکتریکی به بازار، همواره ایده های مختلفی برای بهره برداری هرچه بیشتر از سطح جاده ها و بزرگراه ها مطرح شده که از آن جمله می توان ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

در سال های اخیر و با ورود خودروهای الکتریکی به بازار، همواره ایده های مختلفی برای بهره برداری هرچه بیشتر از سطح جاده ها و بزرگراه ها مطرح شده که از آن جمله می توان به خیابان های هوشمند با امکان شارژ باطری خودروهای الکتریکی اشاره کرد.

اما مسئله مهم در توسعه چنین طرح هایی، هزینه بالا و عدم توجیه اقتصادی آنهاست که باعث می شود ایده های مذکور معمولاً به صورت محدود و برای اثبات پیشرفت تکنولوژی اجرایی شوند.

حالا گروهی متشکل از چند شرکت، دانشگاه و آژانس های دولتی در ایالت جورجیای آمریکا گرد هم آمده اند تا با استفاده از ایده ای جدید، امکان بهره برداری هرچه بیشتر از بزرگراه ها را فراهم نمایند. طرح مذکور که در 30 کیلومتر از جاده شهر لاگرانژ تا مرز ایالت آلاباما اجرایی شده، به عنوان نمونه ای برای توسعه جاده های سودآور به سرمایه گذاران معرفی می شود.

پنل های مورد استفاده در مقابل سایش، ضربه و به جا ماندن رد لاستیک مقاوم هستند

پروژه مورد بحث که تحت رهبری شرکت «Ray» (فعال در حوزه جاده های خورشیدی) فعالیت می کند، با استفاده از فناوری «Wattway» سطح جاده را با پنل های خورشیدی انعطاف پذیر و مقاوم پوشانده، که توانایی تحمل حجم ترافیک چند صد هزار تنی در طول سال را دارند. این پنل ها در مقابل سایش، ضربه و به جا ماندن رد لاستیک مقاومت داشته و امکان نصب آنها روی جاده های معمولی (بدون نیاز به کندن آسفالت) وجود دارد.

بزرگراه

استفاده از فناوری مذکور باعث کاهش چشمگیر هزینه ها شده و از طرف دیگر، با تولید انرژی الکتریکی و انتقال آن به شبکه برق محلی، امکان فروش الکتریسیته در جایگاه های شارژ خودروهای الکتریکی را فراهم می کند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر شارژ باطری خودرو در جایگاه های مخصوص رایگان است اما با طرح جدید، هزینه انرژی الکتریکی که فعلاً با منظور کردن مالیات بر سوخت های فسیلی تأمین می شود، از محل فروش برق تولیدی جاده تأمین خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

    مثل ما

مطالب پیشنهادی