ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیتاسنتر زیر دریایی
تکنولوژی

مایکروسافت حیات جانوری کنار دیتاسنتر زیردریایی را به نمایش می گذارد

مایکروسافت دو دوربین چشم ماهی را به پروژه دیتاسنتر زیردریایی خود اضافه کرده که امکان مشاهده حیات جاری در اطراف این ابزار را برای همگان فراهم می کند. دیتاسنترها معمولا حرارت بالایی تولید کرده و ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت دو دوربین چشم ماهی را به پروژه دیتاسنتر زیردریایی خود اضافه کرده که امکان مشاهده حیات جاری در اطراف این ابزار را برای همگان فراهم می کند.

دیتاسنترها معمولا حرارت بالایی تولید کرده و کاهش دمای آنها مستلزم صرف هزینه ای قابل توجه است. شرکت های مختلف برای غلبه بر این مشکل راهکاری گوناگونی از قبیل انتقال این مراکز به کشورهای سردسیر را در پیش گرفته اند.

کمپانی مایکروسافت اما در اقدامی جالب توجه با استفاده از زیردیایی یکی از دیتاسنترهای خود را در کف دریایی نزدیک به اسکاتلند قرار داده که مشغول پردازش اطلاعات به کمک ۱۲ قفسه ای است که هر یک ۸۶۴ سرور را در خود جای داده اند.دلیل اصلی مایکروسافت برای انتقال سرورها به زیر آب این بود که اغلب افراد در مجاورت دریا و سواحل زندگی می کنند، بنابراین به منظور کاهش تاخیر در ارسال داده و افزایش بهره وری سیستم ها، زیرساخت های محاسباتی مبتنی بر کلاود به مجاورت شهرهای بزرگ و در نزدیکی آبهای وسیع انتقال پیدا می کنند.

این کمپانی حالا برای افزایش هرچه بیشتر جذابیت دیتاسنتر زیردریایی دوربین هایی را هم در کنار این مرکز نصب کرده است. این دوربین ها نه تنها تصاویری آرامش بخش را به تصویر می کشند بلکه به محققان کمپانی ردموندی اجازه می دهد اثرات ایجاد شده توسط این دیتاسنتر در آب و همچنین جوانب مختلف قرار دادن دستگاهی تا این حد حساس در کف دریا را مورد بررسی قرار دهند.

این تیم طی ۱۲ ماه آتی به پایش عملکرد دیتاسنتر پرداخته و تمام فاکتورها، از میزان مصرف انرژی و رطوبت داخلی گرفته تا میزان سر و صدا و سطح دما را رصد خواهند کرد.

سیستم مذکور در بازه های زمانی ۵ ساله تعمیر شده و برخی قطعات آن جایگزین می شود، با این حال مواردی نظیر هزینه پایین تر، پاسخگویی سریع تر پایداری بیشتر زیست محیطی از مزایای آن به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی