ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با عرضه نشدن فورتنایت روی پلی استور، گوگل بیش از ۵۰ میلیون دلار از دست می‌دهد

پایگاه داده‌ای سنسور تاور (Sensor Tower) که هر چند وقت یک بار گزارشی از فروش فورتنایت موبایل را منتشر می‌کند، به تازگی مشخص کرده که چرا اپیک گیمز با تمام ریسک‌های پیش‌رویش باز تصمیم گرفته ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۶

پایگاه داده‌ای سنسور تاور (Sensor Tower) که هر چند وقت یک بار گزارشی از فروش فورتنایت موبایل را منتشر می‌کند، به تازگی مشخص کرده که چرا اپیک گیمز با تمام ریسک‌های پیش‌رویش باز تصمیم گرفته فورتنایت را روی گوگل پلی عرضه نکند و به جای آن بازی را از طریق وب سایت خودش به دست بازیکن‌ها برساند.

تخمین‌های سنسور تاور نشان می‌دهند که تا پایان امسال گوگل به خاطر عدم انتشار فورتنایت اندروید در فروشگاه خود بیش از 50 میلیون دلار از دست می‌دهد. در روزهای پایانی سال 1396 اپیک گیمز فورتنایت را به iOS آورد و بازی روی همین پلتفرم تاکنون توانسته 180 میلیون دلار درآمدزایی کند.

با توجه به اینکه اپل و گوگل 30 درصد از سهم فروش هر بازی در فروشگاه‌هایشان را برای خود برمی‌دارند، بنابراین با یک حساب و کتاب ساده متوجه می‌شویم که اپل تا الان و فقط به خاطر فورتنایت نزدیک به 54 میلیون دلار درآمدزایی کرده است. نکته اینجاست اپیک گیمز نمی‌خواهد شریک دیگری پیدا کند.

برخلاف iOS که محدودیت‌های بیشتری دارد، اندروید پلتفرم آزادتری بوده و اپیک گیمز با همین آزادی سعی دارد تا درآمد خود از فورتنایت را افزایش دهد. سیاستی که تاکنون کسی جرئت استفاده از آن را نداشته ولی انگار فورتنایت اندروید می‌خواهد تابوشکنی کند. البته هر چند از دیدگاه بیزینسی، تصمیم اپیک گیمز به نفع این کمپانی تمام می‌شود ولی از طرفی امنیت کاربران را نیز به خطر می‌اندازد.

قبلا در مقاله‌ای جداگانه به این قضیه پرداخته‌ایم و از دیروز نیز خود گوگل برای اینکه کاربرها در دام بدافزارها نیافتند، پیغامی را به فروشگاهش اضافه کرده است؛ اگر در بخش جستجوی گوگل پلی عبارت Fortnite را بنویسید با جمله «فورتنایت از طریق پلی استور در دسترس نیست» مواجه خواهید شد.

بتا فورتنایت اندروید هفته پیش و در جریان رونمایی از گلکسی نوت 9 به صورت انحصار زمانی انتشار یافت و از امروز فایل نصب بازی برای بقیه دیوایس‌ها هم فرستاده شده است. اگر در وب سایت رسمی بازی پیش ثبت نام کردید و هنوز ایمیلی نگرفته‌اید، نا امید نشوید. چون با توجه به هجوم کاربرها، طبیعی است که بعضی ایمیل‌ها دیرتر ارسال شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی