ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مدیرعامل سابق بنیاد بازی: باید کنسول بسازیم

بهروز مینایی، مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در اظهار نظر جنجالی اخیر خود توصیه کرده که ایران باید به ساخت کنسول‌های بازی روی آورد. به نقل از خبرگزاری فارس، مینایی اعتقاد دارد که در ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

بهروز مینایی، مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در اظهار نظر جنجالی اخیر خود توصیه کرده که ایران باید به ساخت کنسول‌های بازی روی آورد.

به نقل از خبرگزاری فارس، مینایی اعتقاد دارد که در داخل کشور باید به طور ویژه ای روی تولید کنسول بازی ایرانی سرمایه گذاری کنیم: «گرچه این کار بسیار سخت است و مانند خط تولید هواپیما به نظر می‌رسد، اما حوزه‌ای است که باید به آن ورود کنیم.»

او طی صحبت های خود به این نکته هم اشاره کرد که از همان زمان تاسیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال ۸۵، ایران طی مدتی ۲ ساله به یکی از بزرگترین تولید کننده های منطقه در حوزه بازی های ویدیویی تبدیل شد و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد: «۲ هزار نفر به طور مستقیم در این صنعت فعالند و محصولاتی دارند که قابل توجه است.»

کنسول بازی ایرانی
این روزها بازار کنسول ها و بازی های ویدیویی به علت افزایش قیمت دلار دچار رکود شده.

وی به این نکته هم اشاره کرد که رقبای ایران در سطح منطقه، تمرکزی روی تولید موتورهای بازی سازی بومی ندارند اما نزدیک به یک دهه پیش این اتفاق در داخل کشور رخ داده است: «سال ۸۸ که اولین بازی بزرگ ما با عنوان میرمهنا و گرشاسب تولید شد، هم بازی بومی بود و هم براساس موتورهای بومی انجام گرفت. در تولید موتور بازی که بسیار سخت است توانستیم موفقیت‌هایی کسب کنیم که البته بعدا مورد حمایت قرار نگرفت.»

مینایی به این موضوع هم پرداخت که در زمینه بازی سازی، با وجود داشتن توانایی های فنی بین فعالین داخلی این حوزه، هنوز ضعف هایی در مسائل فرهنگی داریم: «نقطه چالشی ما این است که صاحبان محتوا نیز باید دغدغه داشته باشند، گرچه از لحاظ فنی و مهندسی کم نداریم، اما در مدیریت فرهنگی هنوز ضعف‌هایی داریم و در این حوزه کسانی که در حوزه محتوا فعالیت می‌کنند، به میدان نیامدند و جوشش بین‌رشته‌ای شکل نگرفته است.»

دیدگاه شما چیست؟ آیا نیاز به تولید کنسول بازی ایرانی داریم؟ به نظر شما بازی های ایرانی باید روی چه موضوعاتی متمرکز شوند؟

اصلاحخبرگزارى فارس تاریخ تاسیس بنیاد ملى بازى هاى رایانه اى را به اشتباه سال ۶۹ ذکر کرده اما این سازمان سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Hamed Khadivi
    Hamed Khadivi | ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

    چی میزنن مسئولین؟؟؟؟ انصافا معرفی کنن ما هم بریم سراغش!
    توصیه اکیدم به آقایون این هست که بتون ظرف سرم درست کنن (چند روز پیش خود دیجیاتو تحریم موادش رو اعلام کرد)، ظرف سرم پیشکش!!! بطری نوشابه و دوغ و شیر و اینا بسازن. اینا بازم پیکش!! باقیشو بگم سر به تنم نمیمونه

    • Salar
      Salar | ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

      قرض زوال عقل میزنن، تاثیرش با مزه ساندیس زیاد میشه.

  • amink69
    amink69 | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

    چیزی مصرف می کنن اینا ؟!
    هرچی می بینند دلشون میخواد ازش بسازن
    هواپیما-قطار-گوشی موبایل-کنسول-بازی
    جالبیش اینه تو هیچکدوم هم موفق نبودن
    چرا فک می کنن باید هر چیزی رو خودشون بسازن ؟
    یک بازی که یکم بتونه فروش داشته باشه روی کنسول سونی بسازید بعد راجع به بعدش فکر کنین

  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

    الان کنسول‌های فعلی هم دارن منقرض میشن و همه چیز به سمت استریم داره پیش میره بعد اینا تازه یاد کنسول ساختن افتادن ? ? ? ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی