ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوکیوب
تکنولوژی

گوکیوب، مکعب روبیک را متحول کرد

بیش از 350 میلیون مکعب روبیک در سراسر دنیا به فروش رفته و به عقیده برخی، محبوب ترین اسباب بازی است که تاکنون ساخته شده، اما این وسیله که اولین بار در دهه 70 میلادی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

بیش از 350 میلیون مکعب روبیک در سراسر دنیا به فروش رفته و به عقیده برخی، محبوب ترین اسباب بازی است که تاکنون ساخته شده، اما این وسیله که اولین بار در دهه 70 میلادی راه خود را به فروشگاه های مجارستان باز کرد، تا پیش از معرفی گوکیوب شاهد تغییر چندانی نبود.

گوکیوب نسخه پیشرفته ای از مکعب روبیک است. ظاهر این محصول مشابه با سایر نمونه ها است اما درون آن زمین تا آسمان فرق دارد.

گوکیوب می تواند به واسطه تعدادی حسگر تعبیه شده، موقعیت، سرعت، و هر حرکتی را ردیابی کند. با اتصال به اپلیکیشن ویژه گوشی های هوشمند هر تغییری که در گوکیوب انجام دهید در اپلیکیشن نشان داده می شود و علاوه بر این زمانی که برای حل آن سپری کرده اید نیز نمایش داده می شود. همچنین می توانید رقابت های تک به تک یا چند نفره را با گوکیوب ترتیب دهید.

گوکیوب به دنبال جمع آوری سرمایه 25 هزار دلاری برای شروع تولید انبوه بوده، ولی اکنون موفق شده به سرمایه ای بیش از 800 هزار دلار دست پیدا کند. ایده اولیه این محصول از سال 2016 آغاز شده؛ زمانی که سازندگان به این فکر افتادند که چرا نتوان بازی های چند نفره با مکعب روبیک انجام داد؟

تولید گوکیوب با دوام باتری بالا و نیز جای دادن اجزای متعدد در آن، از چالش های اصلی تیم سازنده بوده. به جای اینکه 54 حسگر برای هر یک از وجه های مکعب ها در نظر گرفته شود، تنها با 12 حسگر امکان ردیابی همه مکعب ها ممکن شده. در هر وجهِ مکعب دو حسگر وجود دارد: یکی چرخش ساعت گَرد را تشخیص می دهد و دیگری پاد ساعت گرد. از آنجایی که وضعیت اولیه هر مکعب از ابتدا مشخص است، همین تعداد حسگر کافی است تا وضعیت تک تک مکعب ها ردیابی شود.

اما اگر در حل روبیک تازه کار هستید، گوکیوب با اپلیکیشن ویژه اش راهنمایی هایی را در اختیارتان می گذارد. علاوه بر این بازی های دیگری از جمله یک بازی بر اساس ایده گیتار هیرو در نظر گرفته شده است. اپ هچنین اطلاعات و تحلیل هایی از حل معمای روبیک را در اختیار کاربران قرار می دهد.

گوکیوب با حداقل قیمت 69 دلار برای پیش خرید در وبسایت جمع آوری سرمایه کیک استارتر قابل خرید است و البته پس از عرضه به بازار قیمتی حداقل 119 دلاری خواهد داشت.

در حال حاضر رکورد حل مکعب روبیک با 4.22 ثانیه در اختیار «فلیکس زِمدِگز» استرالیایی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی