ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جدیدترین قیمت خودرو های تولید داخل در بازار تهران + جدول

با بازگشت تحریم ‌های آمریکا علیه خودروسازی ایران، این صنعت بزرگ، عصری جدید پر از سختی و چالش را آغاز کرده و بر این اساس، نه تنها شرکای معتبر خود را از دست داده، بلکه ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

با بازگشت تحریم ‌های آمریکا علیه خودروسازی ایران، این صنعت بزرگ، عصری جدید پر از سختی و چالش را آغاز کرده و بر این اساس، نه تنها شرکای معتبر خود را از دست داده، بلکه تیراژ محصولاتش نیز رو به نزول خواهد رفت و بازار این محصولات را با نوسانات بسیار زیادی روبه‌رو خواهد کرد.
بخش زیادی از مواد اولیه صنعت قطعه‌ سازی وارداتی است و بخش دیگر نیز اگرچه در کشور تولید می‌ شود؛ اما کفاف نیاز شرکت ‌های قطعه‌ سازی را نمی‌ دهد.
معمولا قطعه ‌سازان ترجیح می‌ دهند از طریق دور زدن تحریم‌ ها مواد اولیه مورد نیاز خود را تأمین کنند. واردات نیازمند ارز است. نوسانات ارزی و عدم همکاری وزارت صنعت و معدن، واردات مواد مورد نیاز را برای قطعه ‌سازان با مشکلات فراوانی همراه کرده است. بنابراین مهم‌ ترین اتفاقی که با اعمال تحریم‌ ها رخ می‌ دهد این است که تولید خودرو‌های پسابرجامی مثل پژو 2008 یا متوقف می‌ شود یا در تیراژ کم تولید می‌ شود؛ یا قیمت ‌ها به اندازه‌ ای افزایش می‌ یابد که از حد توان متقاضیان خارج است.
رفتن پژو نیز می‌ تواند ضمن بر هم زدن قرارداد این شرکت با ایران خودرو، تولید محصولاتی مانند 206 و 405 و پارس را به‌ شدت مختل کند و متاسفانه قیمتشان را در بازار تا حد زیادی بالا ببرد. در هفته‌ های اخیر شاهد نوسان بسیار شدیدی در قیمت خودرو های تولید داخل بوده ‌ایم به طوری که برخی محصولات در یک هفته تا 10 میلیون تومان نوسان قیمت داشته ‌اند که تاکنون در بازار خودرو کشور بی سابقه بوده است.
استعلام قیمت خودرو های داخلی از بازار تهران و کرج امروز شنبه 20 مردادماه:قیمت خودرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی