ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساتیا نادلا
تکنولوژی

ساتیا نادلا ۳۰ درصد از سهام مشترکش در مایکروسافت را به فروش رساند

ساتیا نادلا ، مدیرعامل مایکروسافت یک سوم از سهام مشترک خود در این کمپانی نرم افزاری را در بالاترین قیمت به فروش رسانده است. این فروش سهام که گزارش آن توسط «سازمان بورس و اوراق ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

ساتیا نادلا ، مدیرعامل مایکروسافت یک سوم از سهام مشترک خود در این کمپانی نرم افزاری را در بالاترین قیمت به فروش رسانده است.

این فروش سهام که گزارش آن توسط «سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا» منتشر شده، بیش از ۳۵ میلیون دلار عاید نادلا کرده است. وی ۳۲۸ هزار سهم خود را در چندین داد و ستد و با قیمتی بین ۱۰۹ و ۱۰۹.۶۸ دلار به ازای هر سهم فروخته است. او در سال ۲۰۱۶ بخشی از سهامش را با قیمت هر سهم ۵۸ دلار فروخته بود که تقریبا نصف حالا ارزش داشتند.

طبق قوانین مایکروسافت مدیرعامل باید حداقل ۹ برابر حقوق پایه اش سهام داشته باشد

مایکروسافت تحت رهبری این مدیر هندی تبار روزگار خوشی را پشت سر گذاشته و در سال چند سال اخیر ارزش سهام آنها ۵۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

نادلای ۵۰ ساله که طبق قوانین مایکروسافت باید ۹ برابر حقوق پایه اش سهام داشته باشد هنوز ۷۷۸ هزار سهام مشترک و ۲.۲۸ میلیون سهام پایه در اختیار دارد. از آنجا که حقوق سالیانه وی در سال گذشته ۱.۴۵ میلیون دلار بوده این میزان بیش از ۲۰ میلیون دلار خواهد بود.

سخنگوی مایکروسافت در واکنش به این اقدام نادلا اعلام کرده که تصمیم وی در راستای برنامه ریزی مالی شخصی بوده است:

ساتیا نادلا به موفقیت پیوسته کمپانی متعهد بوده و دارایی های او به شکل چشمگیری از الزامات هیئت مدیره مایکروسافت بیشتر است.

از زمانی که نادلا در سال ۲۰۱۴ پست مدیرعاملی را از استیو بالمر تحویل گرفت، ارزش سهام مایکروسافت سه برابر شده است. وی بر خلاف مدیران قبلی عقیده دارد که ویندوز تنها بخشی از سبد محصولات مایکروسافت است، هرچند کاهش کاربران این پلتفرم هم احتمالا در این مسئله بی تاثیر نبوده است. علاوه بر این وی با شعار اصلی بیل گیتس مبنی بر «یک کامپیوتر روی هر میز در هر منزل» موافق نیست و آن را تنها یک هدف کوتاه مدت می داند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی