ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هد اپ دیسپلی
تکنولوژی

پتنت اپل برای تبدیل شیشه جلو خودرو به نمایشگر واقعیت افزوده

اپل پتنتی را برای تبدیل شیشه جلو خودرو به نمایشگر واقعیت افزوده و ارائه اطلاعات مفید روی آن به ثبت رسانده است. وقتی بحث زمینه های تحقیق و توسعه به میان می آید، اپل تمایل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

اپل پتنتی را برای تبدیل شیشه جلو خودرو به نمایشگر واقعیت افزوده و ارائه اطلاعات مفید روی آن به ثبت رسانده است.

وقتی بحث زمینه های تحقیق و توسعه به میان می آید، اپل تمایل چندانی برای ارائه اطلاعات ندارد، با این حال این کمپانی اخیرا پتنتی را ثبت کرده که نگاهی اجمالی به فناوری های در دست توسعه آنها را میسر می کند.

پتنت اپل که هفته گذشته در اروپا به ثبت رسیده به نمایش محتوای واقعیت افزوده، مسیرهای پیش رو و تماس فیس تایم روی شیشه جلوی ماشین مربوط است که آن را به HUD ( هد اپ دیسپلی ) تبدیل می کند.

در این پتنت تاکید شده که پیاده سازی سیستم نمایشگر واقعیت افزوده در ماشین به سرنشین خودرو امکان برقرای ارتباط با افراد دیگر از جمله سرنشینان یک خودروی دیگر را می دهد.

کاربرد دیگر هد اپ دیسپلی استفاده از سنسورهای داخلی برای پایش میزان استرس راننده و مسافران از طریق ردیابی حرکات چشم، ضربان قلب و ژست بدن است. در صورتی که استرس غیر عادی تشخیص شود محتوای روی نمایشگر به گونه ای تنظیم می شود که آرامش بیشتری را به سرنشینان القا کند.هد اپ دیسپلیاین کمپانی ماه گذشته پتنت دیگری را در زمینه خودروها به ثبت رساند که به ناوبری خودران در مسیرهای مختلف مربوط می شد و ممکن است شیشه واقعیت افزوده هم از این فناوری بهره مند باشد.

این هد اپ دیسپلی همچنین از سنسورهای داخلی نظیر دوربین های مادون قرمز، دستگاه های اسکن پرتوی نور، حسگرهای التراسونیک، دوربین های عمق سنج، رادار و سیستم موقعیت یاب جهانی برای شناسایی مسیر، سرعت خودرو، سرعت مجاز و نمایش این داده ها روی شیشه جلو استفاده می کند.

زمان مشخصی برای معرفی این فناوری تعیین نشده و این مساله چندان جای تعجب ندارد چرا که اغلب پتنت ها به دلایل مختلف فنی و اقتصادی به مرحله تولید انبوه نمی رسند. برای مثال اپل در سال های گذشته پتنت هایی را برای دستگاه هیبرید آیپد- مک بوک با کانکتورهای مغناطیسی یا دوچرخه هوشمند ثبت کرد که هرگز به دست کاربران نرسیدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی