ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس سازمان فضایی ایران: پروژه ارسال انسان به فضا متوقف نیست

رییس سازمان فضایی کشور خبر داده است که اگرچه پروژه ارسال انسان به فضا متوقف نشده، اما برای تحقق این موضوع باید صبر بیشتری داشت. مرتضی براری در گفتگو با مهر عنوان کرده است که این ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۳

رییس سازمان فضایی کشور خبر داده است که اگرچه پروژه ارسال انسان به فضا متوقف نشده، اما برای تحقق این موضوع باید صبر بیشتری داشت.

مرتضی براری در گفتگو با مهر عنوان کرده است که این پروژه به عنوان یکی از زیر پروژه‌های نقشه‌راه فناوری فضایی کشور دیده شده؛ نقشه‌راهی که به گفته رییس سازمان فضایی کشور، برای سال ۱۴۰۴ ترسیم شده است. البته نکته قابل توجه، تامین منابع برای تحقق چنین پروژه‌ای است:

«در برنامه ششم توسعه، ۳۶۰۰ میلیارد تومان برای بخش فضایی کشور بودجه دیده شده که ۹۰۰ میلیارد تومان از آن باید از منابع بخش خصوصی جذب شود. تلاش بر این است که بتوانیم در پروژه های فضایی از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کرده و این بخش را به سمت مشارکت در این پروژه ها ترغیب کنیم.»

براری خبر می‌دهد که پروژه اعزام انسان به فضا در حوزه اکتشافات فضایی دیده شده و ادامه آن مطابق با نقشه راه فناوری فضایی کشور، متناسب با منابعی خواهد بود که در اختیار این بخش قرار دارد: «نمی گوییم این پروژه اولویت ندارد اما در این زمینه باید صبوری کنیم؛ این پروژه در برنامه وجود دارد اما مبتنی بر منابعی است که تخصیص داده می شود و باید بتوانیم این منابع را مدیریت کنیم.»

میمونی که در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و پروژ‌ه‌های بلند‌پروازانه‌اش برای سازمان فضایی ایران، به فضا ارسال شد.

پروژه اعزام انسان به فضا در دولت‌های نهم و دهم بارها مطرح و برای آن هزینه شد. با این همه در ابتدای سال ۹۶، «محمد همایون صدر»، معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران در حاشیه مراسمی اعلام کرده بود که ارسال انسان به فضا، هزینه‌ای ۱۵ الی ۲۰ میلیارد دلاری دارد و طی ۱۵ سال قابل انجام است. او در همین رابطه گفته بود: «چنین بودجه ای هیچگاه به چنین پروژه ای تخصیص داده نشد. همچنان که در ۴ سال قبل از دولت یازدهم نیز از ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه مصوب فضایی تنها ۸۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Brown
    Brown | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

    نون نداریم بخوریم ولی خب واسه رو کم کنی باید حتما آدم بفرستیم فضا ?

  • behnam98
    behnam98 | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

    خب انشاالله به یاری خداوند و تلاش بی وقفه مسئولین پای صنعت امامزاده سازی را به راه شیری باز میکنیم (امامزاده مریخی، امامزاده پلوتون ابن زحل).
    پس فردا ناسا انسان میفرسته مریخ میبینه هر به ده متر یه صندوق صدقه کاشته شده..

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

    البته چون مدتهاست تو جاذبه صفری بزا یه توضیح بدم بلکه حواست جمع شد... تصمیم داشتم بنویسما... بیخیال شدم. ..شما از اوندسته افرادی هستی که خودتو به خواب زدی. پس هیچی اخوی. برو از دولتی طرف داری بکن همیشه شعار داده و خواسته چرخ رو از اول اختراع کنه. موفخ باشی

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

    شما بپا دو تا بچه سایتتو هک نکنن از کشورهای خارجی ماشین وارد کنن دیگه فرستادن انسان به فضات پیش کش

  • Mehdi_Valadi
    Mehdi_Valadi | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

    خب منتظریم اقایون روشن فکر و متخصص بیان شروع به تمسخر کنن و منفی بدن

    • GEEEEK
      GEEEEK | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

      عزیز جان پست رو اشتباه اومدی داری نظر میدی. حیطه تخصصی شماها فرق داره. سریع برو جاهای دیگه هم کامنت بزن الان ناظرتون میاد ازت ایراد میگیره. البته راسته دیگه بودجه فضانوردیو به شماها میدن که فضانوردین. چند وقته تو مداری اخوی؟

    • OLD
      OLD | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

      آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است!
      سرتا پای اینا و کاراشون مسخره بازیه نیازی نیست ما دست بندازیمشون
      اینا مملکت رو بردن تو هوا یه انسان رو نخواستی نتونن!!
      هرچند تمام کاراشون دروغ و دروغ و دروغه...برو یه سرچ بزن تو اینترنت در مورد اون میمون که فرستادن فضا تحقیق کن!
      میمون رو سوار یه موشک کردن از جو موشک خارج شد بعد همون مسیر رو دنده بک زرتی اومد پایین فقط در کسری از ثانیه ازجو خارج شد :)))) بعدش اون میمون سر فشار ناشی از نیروی گرانش به رحمت خدا رفت یه میمون دیگه رو جایگیزن کردن گفتن میمون زنده است.... سرتا پاشون دروغ و بلوفه... شما هم و امثال شما هم ساده باورید چون نه تحقیق کردید نه چیزی فقط تنها منبع اطلاعاتیون صدا و سیمای میلیه!

    • HYPERMIND
      HYPERMIND | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

      این روشنفکران و متخصصان پر ادعا و همه چیز دان دوست دارن تو توهم خودشون بمونن. غر بزنید و مشغول توهماتتون باشید.درضمن حداقل ناظر احتمالی این بنده خدا ایرانیه٬ معلوم نیست ناظر شماها کجایه و چه مسلکی داره.

مطالب پیشنهادی