ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Shatterbrain؛ جاذبه و سیبی که دنیا را تغییر داد

«طراحی+فیزیک» یکی از بهترین ترکیب‌هایی بود که Brain It On بین بازی‌های گوشی جا انداخت و Shatterbrain به عنوان ادامه معنوی همین بازی توانسته تجربه‌ای متفاوت از این ایده جذاب را به وجود بیاورد؛ تمام چیزهایی که ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

«طراحی+فیزیک» یکی از بهترین ترکیب‌هایی بود که Brain It On بین بازی‌های گوشی جا انداخت و Shatterbrain به عنوان ادامه معنوی همین بازی توانسته تجربه‌ای متفاوت از این ایده جذاب را به وجود بیاورد؛ تمام چیزهایی که در قسمت قبل دوست داشتیم حالا با کاربردی جدید پای‌شان را به Shatterbrain باز کرده‌اند.

در Brain It On هر مرحله به بازیکن کارهایی داده می‌شد و او باید با کشیدن طرح‌هایی مناسب سعی می‌کرد آن قسمت را از پیش‌رو بردارد. مثلا فرض کنید سه توپ کنار هم و روی یک بلندی قرار داشتند. وظیفه شما این بود تا تنها دو عدد از توپ ها را درون یک ظرف بیاندازید و طبیعتا چون هر سه شی نزدیک یکدیگر قرار داشتند، باید کاری می‌کردید تا آن‌ها جدا شوند.

مثلا یک میله کشیده و آن را بین توپ‌ها می‌گذاشتید. چیزی که Brain It On را به عنوانی خاص تبدیل کرده بود به آزادی عمل کاربر در حل معماها باز می‌گشت. پازل‌ها در بطن خود خلاقیت زیادی نداشتند و به جای آن این راه حل‌ها بودند که باعث می‌شدند هر بار و در هر مرحله یک تجربه جذاب انتظارتان را بکشد.

در واقع راه حل‌های زیادی برای پازل‌ها وجود داشت و این راه‌ حل‌ها هم همان طراح‌هایی بودند که می‌کشیدید؛ دست‌تان کاملا باز بود. به لطف پیاده سازی خوب فیزیک، این ویژگی در گستردگی بیشتری پایش را به Shatterbrain باز کرده و به واسطه همین مسئله بازی با وجود اینکه فعلا در مرحله بتا به سر می‌برد اما از لحاظ سرگرمی توانسته بهتر از خیلی از عناوین حال حاضر صنعت گیم ظاهر شود.

در Shatterbrain کار سختی پیش رو ندارید؛ اشیا رنگی را بشکنید. اما چگونه؟ به خاطر حضور جاذبه، در بازی هر جسمی را که طراحی کنید به سمت پایین می‌افتد. بنابراین شکل این اجسام باید به‌گونه‌ای باشد تا در هنگام سقوط به اشیا رنگی برخورد کنند و آن‌ها را بکشنند. البته با یک شرط: بدون برخورد به اشیا سیاه.

در محیط اجسام سیاهی وجود دارند که با ضربه به آن‌ها می‌بازید و مجبورید از اول مرحله را تکرار کنید. بازی فعلا نزدیک به 200 مرحله دارد و هر چه قدر که پیش می‌روید سازنده با افزودن المان‌های متفاوت سعی کرده تا تازگی عنوانش را حفظ کند که همانند Brain It On به نتیجه‌اش هم رسیده است.

گاهی اوقات از این روش‌های عجیب و غریب استفاده کنید، جواب می‌دهد.

اگرچه ایده اصلی Shatterbrain جذاب است و سازنده با طراحی‌های بهتر معماها توانسته پایش را حتی فراتر از Brain It On بگذارد اما از دیدگاه گرافیک با وجود اینکه محیط و رنگ بندی تنوع بیشتری نسبت به گذشته دارند اما آن هارمونی که بین رنگ‌های Brain It On وجود داشت را اینجا نمی‌بینیم و بعضی وقت‌ها محیط کمتر واقعی به نظر می‌رسد.

نکته بعد اینکه Shatterbrain چند ماه پیش منتشر شد و در این مدت سازنده خیلی خوب توانسته باگ‌های عنوانش را برطرف کند. حالا با تجربه روان‌تری رو‌به‌رو هستید و اگر همانند ما، در روزهای اولیه عرضه بازی به خاطر باگ‌ها Shatterbrain را کنار گذاشتید حالا زمانی است که دوباره سراغ این عنوان بروید.

این جمله را بارها گفته‌ایم و اینجا دوباره تکرار می‌کنیم؛ supertype ،Brain It On و حالا Shatterbrain از آن بازی‌هایی هستند که با استفاده درست از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های گوشی تجربه‌ای را به وجود می‌آورند که خیلی کم روی دیگر دیوایس‌ها شاهد هستیم. بنابراین هر سلیقه‌ای که دارید پیشنهاد می‌کنیم Shatterbrain را از دست ندهید.

Shatterbrain - Physics Puzzles

Shatterbrain - Physics Puzzles

سازنده: Orbital Nine Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 69 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی