ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کروم بوک
تکنولوژی

قابلیت بوت دوگانه ویندوز ۱۰ احتمالا به کروم بوک ها می آید

گوگل در حال توسعه قابلیتی شبیه به بوت دوگانه مک بوک برای پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در لپ تاپ های کروم بوک است. پیکسل بوک علی رغم سرعت و کیفیت بالا تا حد زیادی به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

گوگل در حال توسعه قابلیتی شبیه به بوت دوگانه مک بوک برای پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در لپ تاپ های کروم بوک است.

پیکسل بوک علی رغم سرعت و کیفیت بالا تا حد زیادی به وب وابسته بوده و تعداد اپ های سازگار با آن هم محدود است، همین مسائل باعث استقبال نه چندان فراوان از آن در کشورهای کمتر توسعه یافته شده، حالا اما خبر رسیده که گوگل در حال رفع این مشکل است.

کاربران سایت XDA-Developers از تلاش چند ماهه گوگل برای توسعه قابلیت بوت دوگانه در لپ تاپ های پیکسل خبر داده اند. این قابلیت که از آن با عنوان Campfire (آتش اردوگاهی) یاد می شود، مشابه Boot Camp اپل است و ظاهرا قابلیت پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را به کروم بوک ها می آورد.

بر این اساس هدف گوگل اخذ تاییدیه های سخت افزاری مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ است تا پیکسل بوک این سیستم عامل را به عنوان گزینه ای جایگزین اجرا کند. آنچه که این شایعه را تقویت می کند، پیدا شدن اشاراتی به کیت تاییدیه سخت افزار ویندوز در بیلدهای توسعه سیستم عامل کروم است.کروم بوک

با توجه به اینکه مهندسان گوگل در حالت اعمال چندین تغییر در کروم او اس هستند ظاهرا فاصله چندانی با معرفی بوت دوگانه در پیکسل بوک باقی نمانده است. البته نصب ویندوز ۱۰ مستلزم حافظه داخلی اضافه است و از اینرو احتمالا پیکسل بوک های ۱۶ گیگابایتی از بوت دوگانه پشتیبانی نخواهد کرد. بر اساس داده های پروژه کرومیوم برای ساخت مرورگر متن باز تنها پیکسل بوک های با حداقل ۴۰ گیگابایت حافظه داخلی قابلیت بوت دوگانه را خواهند داشت چرا که ۳۰ گیگابایت از این فضا به ویندوز و ۱۰ گیگابایت باقیمانده هم به کروم او اس اختصاص پیدا خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که گوگل چه زمانی قابلیت Campfire را معرفی خواهد کرد اما این شرکت هرساله رویدادی سخت افزاری را در مهرماه برگزار می کند. سال گذشته در این رویداد شاهد معرفی نسل دوم موبایل های پیکسل بودیم و انتظار می رود که امسال علاوه بر رونمایی از پیکسل ۳ و اکس ال ۳ نسل جدیدی از پیکسل بوک های با قابلیت پشتیبانی از ویندوز ۱۰ هم از راه برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی