ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تصاویر ب ام و Z4 M40i مدل 2019 لو رفت

مدت هاست که تویوتا و ب ام و و تویوتا مشغول توسعه یک پلت فرم مشترک برای دو محصول جدید خود یعنی ب ام و Z4 و تویوتا سوپرا نسل جدید هستند. این همکاری چندسالی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

مدت هاست که تویوتا و ب ام و و تویوتا مشغول توسعه یک پلت فرم مشترک برای دو محصول جدید خود یعنی ب ام و Z4 و تویوتا سوپرا نسل جدید هستند. این همکاری چندسالی است که به طول انجامیده و هواداران هر دو شرکت برای رونمایی نهایی از این دو محصول روز شماری می کنند.

بی ام و و تویوتا پیش از این از مدل مفهومی هر دو محصول را رونمایی کرده بودند و امروز بیش از هر زمانی نزدیک به معرفی رسمی این دو خودرو هستیم. حال عکس های از نسخه نهایی ب ام و Z4 مدل M40i لو رفته است که ظاهر و طراحی نهایی آن را نشان می دهد.

طبق عکس های لو رفته این رودستر بسیار شبیه به مدل مفهومی خود است و بی ام و تنها چند اصلاح کوچک برای مدل تولیدی آن به نسبت مدل مفهموی انجام داده است. به طور مثال جلو پنجره کرومی مشبک جای خود را به یک جلو پنجره مشکی رنگ داده است و تقسیم کننده جریان هوا در محصول نهایی از ظاهر متفاوتی برخوردار است.

در مدل مفهومی کاپوت به صورت یکپارچه به جلو پنجره مشبک می رسید اما در مدل تولیدی یک برش زشت کاپوت و بخش جلو پنجره را از هم جدا می کند که این ناامید کننده ترین نکته طراحی در این بخش است. در نمای جانبی ب ام و Z4 شاهد قرار گرفتن خروجی هوا در پشت چرخ های جلو هستیم که با فرم آبشش مانند رودسترهای قبلی ب ام و متفاوت است. دو خط به نسبت قطور و برآمده در این بخش کشیده شده است تا جلوه اسپرت تری به این نما ببخشد.

نمای عقب ب ام و Z4 نیز بسیار شبیه به مدل مفهموی است. چراغ های عقب LED در عرض خودرو کشیده شده اند و دو خروجی هوا نیز که در محصولات جدید ب ام و همچون سری 8 دیده می شوند به صورت ایستاده در دو طرف سپر قرار گرفته اند. در بخش بالایی این خروجی یک خط تیز کشیده شده است و با رسیدن به محل جایگاه پلاک خودرو محو می شود، اما در مجموع می توان گفت که نمای قبل کاراکتری متفاوت از محصولات سال های اخیر ب ا م و را به نمایش می گذارد و طراحی Z4 جدید در مجموع با سایر مدل های تولیدی این کمپانی متفاوت است.

به احتمال بسیار زیاد تا زمان معرفی نسخه واقعی M مدل M40i به عنوان پرچمدار Z4 ها معرفی شود.

به احتمال بسیار زیاد ب ام و Z4 از موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ شده نیرو می گیرد. این موتور توانایی تولید قدرت در بازه 335 تا 385 اسب بخار بسته به بازار و کشور عرضه شده را خواهد داشت. گشتاور این موتور هم به راحتی مرز 500 نیوتن متری را رد می کند. سیستم فنر بندی قابل کنترل به همراه محدود کننده لغزش دیفرانسیل الکترونیکی به صورت استاندارد بر روی این مدل خواهد بود. جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده خواهد داشت و به احتمال بسیار زیاد تا زمان معرفی نسخه واقعی M مدل M40i به عنوان پرچمدار سری Z4 در نمایشگاه پاریس معرفی خواهد شد.

ب ام و Z4

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی