ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رفع فیلتر توییتر
تکنولوژی

تلاش‌های جهرمی بی‌نتیجه ماند؛ دادستانی کل کشور با رفع فیلتر توییتر مخالفت کرد

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد درخواست وزیر ارتباطات مبنی بر «طرح موضوع رفع فیلتر توییتر» در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه غیرقانونی است. «عبدالصمد خرم‌آبادی» در یادداشتی عنوان کرد ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۸

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد درخواست وزیر ارتباطات مبنی بر «طرح موضوع رفع فیلتر توییتر» در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه غیرقانونی است.

«عبدالصمد خرم‌آبادی» در یادداشتی عنوان کرد که به دنبال مصاحبه‌های مکرر وزیر محترم ارتباطات در خصوص احتمال طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، خبرنگاران محترم سولاتی را مطرح کرده‌اند. خرم‌آبادی پاسخ سوالات مطرح شده را در قالب متن زیر ارائه کرد:

«کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مرجع نقض دستورات و احکام قضایی نیست؛ بنابراین موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح نخواهد شد و توئیتر رفع فیلتر نمی‌شود. درخواست وزیر محترم ارتباطات دائر بر طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخواستی غیر قانونی و خلاف مبانی حقوقی است. دادستان محترم کل کشور طی نامه‌ای به طور رسمی غیر قانونی بودن درخواست وزیر را صراحتا به ایشان متذکر شده‌اند؛ اصرار بر این درخواست غیرقانونی و رسانه‌ای کردن مکرر آن جای تأمل دارد.»

رفع فیلتر توییتر

معاون دادستان کل کشور در بخشی در از یادداشت خود تاکید کرد که اگر کسی فکر می کند طرح مکرر یک درخواست غیرقانونی در رسانه‌ها، منع قانونی آن را مرتفع می کند؛ این فکر اشتباه است. خرم‌آبادی توییتر را یک شبکه اجتماعی آمریکایی دانست که حاوی محتوای مجرمانه است که وزارت ارتباطات به لحاظ فنی امکان پالایش حتی یک مصداق آن را ندارد.

پیش‌تر شش وزیر و دو نفر از نمایندگان مجلس عضو «کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» با ارسال نامه‌ای برای دادستان کل کشور خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در این کار گروه شدند که این نامه بی‌جواب مانده بود و همین عدم پاسخگویی باعث شد که وزیر ارتباطات خواستار اقدام مستقل کمیته در زمینه فیلترینگ اپلیکیشن‌ها شود؛ موضوعی که به بیان وی از نظر حقوقی امکان پذیر است.

گفتنی‌ست اکثر اعضای کمیته به جز دادستان کشور، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس سازمان صدا و سیما موافق رفع فیلترینگ توییتر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

    این یارو چقد پشتش گرمه که میتونه جلو همه وایسه.جالبه نه ؟!!!!

    • enrix
      enrix | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

      من که چندین ساله به پدرم میگم رای دادن هیچ فرقی به حال ملت نداره همین الانشم همینو نشون میدم تا حالش جا بیاد!با اینکه 30 سال از پدرم کوچیک ترم و سنمم کمه! واقعیت هارو فهمیدم! هر کیم با محدودیت موافقه بره رای بده!

  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

    خوب شد که فیلتر باقی موند.

  • kevin
    kevin | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

    ببین این وسط کی طلبکار هم شده

مطالب پیشنهادی