ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

موافقت وزارت صنعت با قیمت ۱۰۱ میلیون تومانی رنو ساندرو استپ وی

عرضه محدود خودرو از سوی خودروسازان ، حضور شدید واسطه ها و دلالان در بازار، هجوم مردم برای خرید خودرو نه برای مصرف بلکه برای حفظ سرمایه را می توان برخی از دلایل افزایش قیمت ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

عرضه محدود خودرو از سوی خودروسازان ، حضور شدید واسطه ها و دلالان در بازار، هجوم مردم برای خرید خودرو نه برای مصرف بلکه برای حفظ سرمایه را می توان برخی از دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار دانست . به نظر می رسد عامل اخیر مهم تر است زیرا بخش مهمی از تقاضا را می توان برای حفظ سرمایه یا کسب سود یا نگرانی از افزایش بیشتر دانست و بر این اساس بیم آن می رود با این روند در آینده بسیار نزدیک شاهد انفجار بیشتر قیمت و نه حباب در این بازار باشیم.
اصغر خسروشاهی مشاور خودرویی وزیر صنعت امروز با حضور در نشست خبری اعضاء انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه وزارت صنعت در جریان تمامی اطلاعات ارزی و خرید قطعات و مواد از قطعه سازان و خودروسازان است، اعلام کرد: در رابطه با صنعت خودرو فقط وزارت صنعت اثرگذار نیست و سایر دستگاه ها مانند وزارت اقتصاد، بانک مرکزی هم دخیل هستند به همین خاطر باید به جمع بندی نهایی در این خصوص برسیم.او ادامه داد: نامه انجمن قطعه سازان به هیات دولت  ارسال شده و ساماندهی وضعیت فعلی نیازمند تصمیم گیری های مجموعه هیات دولت است.
خسروشاهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر درخواست افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان گفت: درخواست افزایش قیمت از سوی دو خودروساز به رییس جمهوری رسیده است اما چون این موضوع در شرایط غیر عادی اعلام شده باید رئیس جمهور خود در این رابطه تصمیم گیری کند.
وی اضافه کرد: خودروسازان در نامه خود به وزارت صنعت درخواست آزاد سازی قیمت خودرو و فروش محصولات 5 درصد زیر قیمت بازار را دارند.
خسروشاهی با اعلام اینکه وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو است در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت 101 میلیون تومانی  استپ وی با دلار 9 هزار تومانی معقول است، گفت: بله معقول است. قیمت خودرومشاور خودرویی وزیر صنعت در خصوص پرداخت یارانه به قطعه سازان، افزود: هرگونه رانت فساد ایجاد می‌کند و نباید هیچ رانتی در این زمینه داده شود.
همچنین او ضافه کرد: در حال حاضر که ارز 4200 تومانی برای قطعه سازان به نرخ آزاد رسیده است، آشفتگی و تبعاتی به همراه دارد، اما تا یک یا دو هفته آینده و پس از اصلاحیه های صورت گرفته بر تصمیم گیری ها این وضعیت بهبود می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • abozorgi80
    abozorgi80 | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

    خود ناکسشون تا روزی 3 تا توییت نکن روزشون شب نمیشه بعد مرتیکه میگه شریک جرم نمیشم.
    تا کی تبعیض؟؟؟

  • npp
    npp | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

    فقط یک چیز بلدن. قیمتها رو افزایش بدن

  • saeed
    saeed | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

    توو مملکتی که عوام سرنوشت خواص رو مشخص میکنه این چیزا عجیب نیس

  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

    بله چرا نباید معقول باشه وقتی بچه هاشون امریکا و کانادا هسن خدا رو خوش میاد از اینجا میلیارد میلیارد دلار براشون نفرستن؟؟ما هم چه توقعاتی داریما

  • aqamorisny
    aqamorisny | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

    لابد پرایدم میشه هفتاد میلیون ?

مطالب پیشنهادی