ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تغییر مدیران ارشد ZTE
تکنولوژی

استفاده از موبایل های زد تی ای و هواوی برای مقامات آمریکایی ممنوع شد

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده اخیرا فرمانی را امضا کرده که مقامات این کشور را از استفاده از دیوایس های تولید شده توسط زد تی ای یا هواوی منع می کند. این ممنوعیت، شامل ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۵

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده اخیرا فرمانی را امضا کرده که مقامات این کشور را از استفاده از دیوایس های تولید شده توسط زد تی ای یا هواوی منع می کند. این ممنوعیت، شامل هر دیوایسی می شود که قادر به جمع آوری اطلاعات کاربران باشد.

بنابراین هر دیوایسی که تا به امروز توسط دو کمپانی چینی ساخته شده، مشمول این ممنوعیت خواهد بود. در مستندات مربوطه نیز گفته شده که تمام کارمندان، کمپانی ها، آژانس ها و پیمانکاران باید موبایل فعلی خود را کنار گذاشته و دیوایسی دیگر تهیه کنند.

این قانون تازه درست پس از توافق زد تی ای با دپارتمان بازرگانی ایالات متحده در نظر گرفته شده است. این تولیدکننده چینی بعد از پرداخت غرامتی بسیار سنگین، خودش را از مواجهه با قوانین سختگیرانه تر و یا ممنوعیت از فعالیت نجات داد. برخی از سیاستمداران آمریکایی نیز تا به امروز با این توافق مخالفت کرده اند و هنوز زد تی ای را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می آورند.

گفتنی است که هواوی و زد تی ای تنها مشمولان این قانون گذاری نیستند و بنابر لیست ارائه شده از سوی کاخ سفید، استفاده از سخت افزارهای ارتباطاتی و نظارتی شرکت هایی مثل Hytera Communication و Hangzhou Hikvision Digital Technology و Dahua Technology نیز ممنوع اعلام شده که همه آنها، چینی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

    مگه استفاده میکردن که حالا ممنوع بشه!اونا همه اپل و نهایت بلکبری

  • enrix
    enrix | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

    همیشه اولین و آخرین نفری که ضرر مبینن از تحریم و جنگ تجاری مردمن وگرنه اون مقام که اینقد قدرت و نفوذ داره میتونه هر چی بخواد انجام بده....

مطالب پیشنهادی