ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کایرین 980
تکنولوژی

چیپست A12 اپل احتمالاً اولین چیپ مبتنی بر فناوری 7 نانومتری نخواهد بود

در حالی که انتظار داریم به زودی شاهد اولین چیپست گوشی های هوشمند مبتنی بر نسل بعدی فناوری 7 نانومتری باشیم اما به نظر می رسد این موبایل قرار نیست آیفونی با چیپست A12 اپل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۵۹

در حالی که انتظار داریم به زودی شاهد اولین چیپست گوشی های هوشمند مبتنی بر نسل بعدی فناوری 7 نانومتری باشیم اما به نظر می رسد این موبایل قرار نیست آیفونی با چیپست A12 اپل باشد، بلکه احتمالاً دستگاهی مجهز به کایرین 980 خواهد بود.

بنچمارکی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد کایرین 980 هواوی بر اساس معماری 7 نانومتری طراحی شده. گزارش های پیشین از احتمال تولید این محصول توسط کمپانی تایوانی TSMC خبر داده بودند. علاوه بر این گمان می رفت این چیپست در گوشی میت 20 پرو هواوی تعبیه شود.

بر اساس این بنچمارک به نظر می رسد کایرین 980 به مودم سازگار با فناوری LTE Cat.19 سازگار است و به این ترتیب می تواند به سرعت دانلود 1.6 گیگابیت در ثانیه دست پیدا کند.

مودم کوالکام X24 قرار است به مودم LTE Cat.20 مجهز شود و با فناوری 7 نانومتری تولید گردد. احتمالاً اولین بار در گوشی گلکسی اس 10 شاهد چیپست اسنپدراگون 855 با این مودم خواهیم بود.

کایرین 980

سایر خصوصیات کایرین 980 در این بنچمارک مشابه با همان مواردی است که اکثر آنها پیش از این نیز اعلام شده بود؛ هشت هسته پردازشی با حداکثر سرعت 2.8 گیگاهرتز، پشتیبانی از بلوتوث 5.0 و وای فای دو بانده با استاندارد a/c. علاوه بر این ها به نظر می رسد این چیپست از نمایشگرهای 4K پشتیبانی خواهد کرد.

وجود پردازشگر سیگنال تصویر سه گانه نیز نشان از این دارند که احتمالاً در میت 20 پرو شاهد دوربین سه گانه خواهیم بود. انتظار داریم برای این چیپست نسل جدیدی از واحد پردازش عصبی جدید (NPU) در نظر گرفته شود و این واحد از قابلیت های بهبود یافته نسبت به نسل فعلی بهره مند باشد.

در نهایت باید به پاشنه آشیل چیپست های کایرین اشاره کرد: پردازشگر گرافیکی. بر اساس آنچه در بنچمارک اخیر منتشر شده، کایرین 980 به پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP24 با 24 هسته پردازش گرافیکی مجهز می شود و به این ترتیب یک به روز رسانی عمده را در این زمینه تجربه خواهد کرد. در این صورت شاهد افزایش کارایی قابل توجه در کنار بهبود مصرف باتری خواهیم بود.

احتمال می رود در رویداد IFA 2018 در شهریور ماه شاهد رونمایی از این چیپست باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی