ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن کمپینگ و طبیعت گردی
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: هشت اپلیکیشن مناسب کمپینگ و طبیعت گردی

جنگل‌های سرسبز شمال، کوه‌های بلند و باشکوه غرب، خلیج تا ابد فارس؛ ایران ما ۱.۶۴۸.۱۹۵ کیلومتر مربع زیبایی است و شگفتی‌هایی را در دل خود جا داده که مطمئنا از وجود آن‌ها حیرت می‌کنید. حالا که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

جنگل‌های سرسبز شمال، کوه‌های بلند و باشکوه غرب، خلیج تا ابد فارس؛ ایران ما ۱.۶۴۸.۱۹۵ کیلومتر مربع زیبایی است و شگفتی‌هایی را در دل خود جا داده که مطمئنا از وجود آن‌ها حیرت می‌کنید. حالا که به پایان تابستان چیزی نمانده و هوا کم کم رو به خنکی می‌رود، بهترین فرصت است که به دل طبیعت بزنید و از این زیبایی‌ها استفاده کنید.

برای طبیعت‌گردی و کمپینگ اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانند کمک حال خوبی در سفرتان باشند. در این جعبه ابزار هشت مورد از بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد.

برای آنکه همیشه در جریان تغییرات جوی باشید: 1Weather

اپلیکیشن کمپینگ و طبیعت گردی

تغییرات آب و هوایی در طبیعت، خصوصا در ارتفاعات گاهی آنقدر سریعند که طبیعت‌نوردها را شوکه می‌کنند. اگر از غافلگیر شدن با طوفان و تگرگ ناگهانی متنفرید، حتما 1Weather را در گوشی‌تان نصب داشته باشید.

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین خصوصیت این اپ برای طبیعت‌گردی «هشدارهای آنی» است. وقتی بخواهد باران بگیرد یا برف ببارد، 1Weather چند دقیقه پیش از این اتفاق با نوتیفیکیشن شما را از این موضوع آگاه می‌کند تا بتوانید چادرتان را برپا کنید یا اینکه در جای مناسبی پناه بگیرید.

البته در قامت یک اپ هواشناسی هم امکانات 1Weather بسیار کامل و رضایت بخش هستند. پیش‌بینی آب و هوا تا دوازده هفته آینده، سنجش فشار هوا و رطوبت و میزان بارش و رادار زنده هواشناسی امکاناتی هستند که نه فقط برای طبیعت‌گردی بلکه برای پیش‌بینی عمومی وضعیت هوا هم بسیار عالی ظاهر می‌شوند.

1Weather

1Weather

سازنده: OneLouder Apps قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 101 / 14 مگابایت زبان:
برای دسترسی آفلاین به نقشه‌های توپوگرافیک: BackCountry Navigator

اپلیکیشن کمپینگ و طبیعت گردی

وقتی بخواهید در یک جنگل بکر یا کوهستان کمپ بزنید، حتما باید یک اپ جی پی اس و نقشه خوب همراه داشته باشید. BackCountry Navigator هم یک مسیریاب خوب و قابل اعتماد است و هم نقشه‌های توپوگرافی از پستی و بلندی‌های زمین را در خود گنجانده.

با این اپ می‌توانید ارتفاع محدوده طبیعت‌گردی‌ را چک کنید، پستی و بلندی‌ها را ببینید و از دور و برتان نقشه آفلاین و همیشه در دسترس داشته باشید. نسخه دمو و رایگان این اپ چشمه‌ای از قابلیت‌های خوبش را برایتان به نمایش می‌گذارد.

اما اگر خواستار استفاده از تمام قابلیت‌های آن هستید و می‌خواهید از جی پی اس بدون دردسر استفاده کنید، حتما نسخه پرو اپ را بخرید که در حال حاضر ۱۲ دلار قیمت دارد.

BackCountry Navigator

BackCountry Navigator

سازنده: CritterMap Software LLC قیمت: نسخه دمو رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 19.5 مگابایت زبان:
برای آنکه در طبیعت سرگردان نشوید: (Compass (No Ads

اپلیکیشن کمپینگ و طبیعت گردی

همیشه احتمال گم شدن در طبیعت هست. در چنین شرایطی چه چیزی بهتر از یک قطب‌نما می‌تواند به کارتان بیاید؟ در گوشی‌های اندرویدی اپلیکیشن (Compass (No Ads می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد.

بر خلاف بسیاری از قطب‌نماهای رایگان در این اپلیکیشن خبری از تبلیغات نیست. نکته بعد این که خیلی راحت می‌توان آن را کالیبره کرد و اطلاعات بسیار کاملی از جمله موقعیت جغرافیایی، زاویه نسبت به شمال و فاصله تا شهر مقصد را به شما ارائه می‌کند.

این قطب نمای اندرویدی برای کار فقط و فقط به سنسورهای گوشی و جی پی اس وابسته است و برای جهت‌یابی نیازی به اینترنت ندارد. بنابراین دفعه بعد که خواستید به دل طبیعت بزنید، حتما این اپ را روی گوشی نصب داشته باشید.

(Compass (No Ads

(Compass (No Ads

سازنده: Antoine Vianey قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.2 مگابایت زبان:
برای دسترسی آسان به چراغ قوه: Icon Torch

اپلیکیشن کمپینگ و طبیعت گردی

Icon Torch کار خاص و فوق‌العاده‌ای انجام نمی‌دهد. فقط یک میان‌بر از فلش لایت گوشی ایجاد می‌کند که با یک اشاره به آن دسترسی داشته باشید. ولی زمانی که در طبیعت باشید همین دسترسی ساده می‌تواند به مزیت بزرگی تبدیل شود.

به عنوان مثال می‌توانید با روشن و خاموش کردن پیاپی فلش، به دوستان‌تان از دور پیام بدهید یا هنگام مواجه شدن با خطر سریع‌تر چراغ‌تان را روشن کنید. اپلیکیشن‌های زیادی مثل Icon Torch در گوگل پلی و اپ استور وجود دارند که هنگام طبیعت‌ نوردی بد نیست آن‌ها را در گوشی داشته باشید.

به عنوان مثال CM Flashlight یکی از این اپ‌هاست که کمی از Icon Torch پیشرفته‌تر است و پیام SOS را هم در میان قابلیت‌هایش دارد.

Icon Torch - Flashlight

Icon Torch - Flashlight

سازنده: Aleksandr Balaev قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.2 مگابایت زبان:
برای کشف نقاط مناسب برای ماهیگیری: FishAngler

اپلیکیشن کمپینگ و طبیعت گردی

ایران رودخانه و دریاچه‌های زیادی دارد که می‌توانید در آن‌ها ماهی بگیرید. ولی اگر می‌خواهید بدانید که فصل ماهیگیری کی شروع می‌شود و کجا بیشترین تراکم ماهی‌ها را دارد، FishAngler را روی گوشی‌تان نصب کنید.

به غیر از نقشه‌های ماهیگیری، FishAngler توانایی پیش‌بینی وضعیت آب و هوا را هم دارد و یک شبکه اجتماعی کوچک هم برای ایجاد ارتباط میان علاقه‌مندان به ماهیگیری تدارک دیده. جالب این که ایرانی‌ها هم در این اپلیکیشن فعالیت خوبی دارند و هر از گاهی تجربیات‌شان در ماهیگیری را با دیگر کاربران به اشتراک می‌گذارند.

شما هم می‌توانید با ساخت پروفایل در این اپ نقاطی که ماهی‌های خوبی دارد را با دیگر به اشتراک بگذارید و با گذاشتن عکس صیدهای چاق و چله‌تان در تایملاین به بقیه ماهی‌گیران فخر بفروشید!

FishAngler

FishAngler

سازنده: FishAngler, LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 165 / 46 مگابایت زبان:
برای یافتن نقاط مناسب برای شکار: HuntStand

اپلیکیشن کمپینگ و طبیعت گردی

شکار یکی از لذت‌های طبیعت‌گردی است، البته وقتی قانون را رعایت کنید و طبق اصول پیش بروید. احتمالا HuntStand به عنوان یک دستیار هوشمند شکار اپلیکیشنی است که به آن نیاز خواهید داشت.

کار با این اپ کمی مهارت می‌خواهد. با ثبت نام و ساخت پروفایل، اول باید محدوده شکارتان را روی نقشه مشخص کنید. سپس می‌توانید پی شکار بروید و اگر حیوانی دیدید، روی نقشه علامت بگذارید. این علائم هم برای راهنمایی خودتان کاربرد دارد و هم دیگران.

در HuntStand شکارچیان می‌توانند نقشه‌های شکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و بدین صورت با هم تبادل اطلاعات داشته باشند. همچنین یکی از مزایای اپ این است که به شما بابت ورود به مناطق غیر مجاز برای شکار هشدار می‌دهد تا گونه‌های در معرض خطر انقراض را شکار نکنید.

HuntStand

HuntStand

سازنده: .TerraStride Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 51 / 11 مگابایت زبان:
برای زنده ماندن در طبیعت: Offline Survival Manual

اپلیکیشن کمپینگ و طبیعت گردی

فیلم‌های سینمایی را فراموش کنید. بارها اتفاق افتاده که حتی طبیعت‌گردهای حرفه‌ای و کارکشته هم به خاطر یک اشتباه ساده، جانشان را از دست داده‌اند. بنابراین هیچ وقت تنهایی طبیعت‌گردی نکنید و اگر هم قصد این کار را کردید از قبل بدانید که در شرایط بحرانی چگونه گلیم‌تان را از آب بیرون بکشید.

اپلیکیشن Offline Survival Manual یک راهنمای جامع و ضروریست که دوام آوردن در طبیعت را به شما آموزش می‌دهد؛ این که در یک شب بارانی چگونه آتش بسازید، گیاهان قابل خوردن را بشناسید و اگر از مار و عقرب نیش خوردید چطور زهر را از بدن‌تان خارج کنید.

این اپ کاملا آفلاین است و برای خواندن اطلاعاتش نیازی به اینترنت ندارید، و اگر از ما بپرسید ضروری‌ترین اپلیکیشنی است که باید در طبیعت‌گردی با خودتان داشته باشید. نمونه ایرانی این اپ به نام «راهنمای زنده ماندن در طبیعت» هم اگر چه به اندازه Offline Survival Manual کامل نیست، ولی اطلاعات مفیدی را در بر گرفته که پیشنهاد می‌کنیم آن را هم در گوشی‌تان داشته باشید.

Offline Survival Manual

Offline Survival Manual

سازنده: ligi قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.4 مگابایت زبان:
برای یادگیری انواع گره: Fishing Knots

اپلیکیشن کمپینگ و طبیعت گردی

همیشه در مورد گره‌های ملوانی چیزهایی شنیده بودم، اما تازه بعد از نصب این اپ بود که فهمیدم از چه چیزی صحبت می‌کرده‌‌اند. هر مدل گره‌ای که به ذهنتان برسد را می‌توانید در اپلیکیشن Fishing Knots یاد بگیرید.

می‌دانید که هر مدل گره کاربرد خاص خودش را دارد. یقینا نمی‌توانید با گره پاپیونی بند کفش، بارهای سنگین را روی سقف ماشین ببندید یا خودتان را به نقطه مرتفعی آویزان کنید. Fishing Knots به طور رایگان و از طریق آموزش ویدیویی، انواع گره را با طمأنینه و به طور قدم به قدم به شما آموزش می‌دهد.

جالب است بدانید که گره‌ها در Fishing Knots همگی بر اساس کاربرد دسته‌بندی شده‌اند و حتی میزان سفتی و تحمل هر کدام را هم می‌توانید متوجه شوید.

Fishing Knots

Fishing Knots

سازنده: MP Fish قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21 مگابایت زبان:

شما چه اپلیکیشن‌های دیگری را برای کمپینگ و طبیعت گردی پیشنهاد می‌کنید؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی