ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دلایل دادستان کل کشور برای عدم رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی

با داغ شدن مجدد درخواست‌ها جهت رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، دادستان کل کشور به این مسئله واکنش نشان داد و گفت زیر بار شراکت در جرم نمی‌رود. حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵

با داغ شدن مجدد درخواست‌ها جهت رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، دادستان کل کشور به این مسئله واکنش نشان داد و گفت زیر بار شراکت در جرم نمی‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» در سومین همایش مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی، در خصوص نامه ارسالی از سوی شش وزیر گفت: «وقتی بعضی از این شبکه ها را در کارگروه مصادیق مجرمانه می‌بندیم و فیلتر می‌کنیم می‌بینیم بعضی از آقایان صدایشان بلند می‌شود و شش وزیر به من نامه می نویسند و می خواهند که جلسه بگذاریم تا رفع فیلتر کنیم، که من نرفتم، زیرا می بینم در اینجا شریک در جرم خواهم شد.»

اشاره دادستان کل کشور، به نامه‌ای است که به امضای ۸ عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رسیده بود. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در ابتدای خرداد خبر داد که شش وزیر و دو نماینده مجلس که همه آنها عضو این کمیته هستند، موافقت خود را با رفع فیلتر توییتر در نامه‌‌ای به دادستان کل کشور اعلام کرده‌اند. دادستان و معاون دادستان کل کشور از همان زمان مخالفت خود را اعلام کرده و گفته بودند نامه بایگانی شده است.

با این حال پیگیری خبرنگاران و البته علاقه خود جهرمی به توییتر باعث شد تا اظهارنظرها در رابطه با رفع فیلتر این شبکه اجتماعی و همین موضوع که پاسخی به نامه وزیران دولت و نمایندگان مردم داده نشده، ادامه پیدا کند. همین مسئله نیز باعث شد تا روز گذشته، عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور نیز با غیرقانونی خواندن این درخواست‌ها بگوید:

«درخواست وزیر محترم ارتباطات دائر بر طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخواستی غیر قانونی و خلاف مبانی حقوقی است. دادستان محترم کل کشور طی نامه‌ای به طور رسمی غیر قانونی بودن درخواست وزیر را صراحتا به ایشان متذکر شده‌اند؛ اصرار بر این درخواست غیرقانونی و رسانه‌ای کردن مکرر آن جای تأمل دارد.»

در حال حاضر تنها شبکه اجتماعی پرمخاطب خارجی که در ایران مسدود نشده، اینستاگرام است اما دادستان کل کشور، در کنار اظهارنظر درباره درخواست‌ها برای رفع‌فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی، به اینستاگرام هم تلنگری زده است:

«آنجا که باید اراده قوی برای ساماندهی فضای مجازی باشد، نیست. این بلایی که تلگرام و اینستاگرام برای مردم فراهم کرده را ببینید. ما یک کشور عقب افتاده ناتوان نیستیم و این ملت رشید است و در دنیا از لحاظ سطح معلومات حرف اول را می زند. جوانانی که می توانند کشور را نجات دهند و مدیرانی که عزمشان می تواند کارساز باشد ولی آنگونه که باید جزم ندارند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • سونیا پارسی
    سونیا پارسی | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

    ایشون دادستان کل کشور هستن و خوبیِ ما رو میخوان،بهتره به جای مخالفت به حرفاشون فکر کنیم،پیامرسان های داخلی و شبکه های اجتماعی داخلی هم خیلی خوبن و قدرتشون از اینستاگرام و توییتر بیشتره

  • Mohammad amirseifi
    Mohammad amirseifi | ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

    شما غصه نخور ما که به همشون دسترسی داریم نیازی نیست باز کنی همین بسته بهتر میریم???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی