ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کاربران اینستاگرام از هک عجیب اکانت‌هایشان خبر می‌دهند

«کریستا» (Krista) یکی از کاربران اینستاگرام با بیش از 4500 فالوور است که در شنبه و هنگام ورود به اکانتش، متوجه مشکلی می‌شود؛ او از اکانتش خارج شده و مسئله اینجاست هر بار که تلاش ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

«کریستا» (Krista) یکی از کاربران اینستاگرام با بیش از 4500 فالوور است که در شنبه و هنگام ورود به اکانتش، متوجه مشکلی می‌شود؛ او از اکانتش خارج شده و مسئله اینجاست هر بار که تلاش می‌کند تا به اکانت اینستاگرامش وارد شود، پیغامی مبنی بر اینکه «این نام کاربری وجود ندارد» را می‌بیند.

کریستا بعدها متوجه می‌شود که عکس پروفایل و شماره تلفنش تغییر کرده است. بنابراین تصمیم می‌گیرد تا به کمک ایمیل رمز ورود جدیدی را برای اکانتش درخواست کند. غافل از اینکه اکانتش هم به یک ایمیل جدید روسی لینک متصل بود: اکانت او هک شده بود. کریستا تنها یک نمونه از قربانی این اتفاق به حساب می‌آید و تاکنون کاربران مختلفی گزارش مشکلی مشابه را داده‌اند.

در طول هفت روز گذشته بیش از 5000 توییت با همین مضمون ارسال شده و بعضی از اعضای فروم‌هایی همانند ردیت هم از هک اکانت‌هایشان خبر داده‌اند. با توجه به اطلاعات به دست آمده، به نظر می‌رسد بین اکانت‌ قربانی‌های باگ جدید اینستاگرام یک سری اشتراکات وجود دارد؛ بعد از هک نام کاربری و عکس تغییر کرده، بیو حذف شده و اکانت هم به یک ایمیل روسی اتصال یافته است.

هک اینستاگرام

قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید تایید هویت دو مرحله‌ای نیز تغییری در اصل قضیه ایجاد نکرده و بعضی از کاربرانی که اکانت‌هایشان هک شده، این ویژگی را فعال کرده‌ بودند. البته هکرها هیچ پستی اضافه یا حذف نکرده‌اند و تنها اطلاعات پروفایل کاربری تغییراتی داشته است.

اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرده به مشکل آگاه است و سعی دارد تا آن را برطرف کند. در همین راستا بعضی از اکانت‌های کاربران به آن‌ها برگردانده شده، اگرچه بعضی دیگر با وجود ارسال گزارش به اینستاگرام همچنان مشکل‌شان برطرف نشده و به همین خاطر تصمیم گرفتند تا اکانت جدیدی بسازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی