ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک های اولیه اسنپدراگون ۸۵۰ عملکردی خلاف انتظار از آن را نشان می دهند

در جریان کامپیوتکس امسال کوالکام از اسنپدراگون ۸۵۰ را برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ رونمایی کرد و وعده داد دستگاه هایی که از این چیپست بهره می گیرند به لحاظ عملکردی تا ۳۰ درصد بهتر ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

در جریان کامپیوتکس امسال کوالکام از اسنپدراگون ۸۵۰ را برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ رونمایی کرد و وعده داد دستگاه هایی که از این چیپست بهره می گیرند به لحاظ عملکردی تا ۳۰ درصد بهتر از گجت مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ عمل می کنند. این خبر با در نظر داشتن عملکرد نه چندان مطلوب ویندوز ۱۰ روی دستگاه هایی که چیپ شان بر اساس معماری ARM طراحی شده بود بسیار خوب بود و خشنودی کاربران را به دنبال داشت.

با این حال اما بنچمارک های اولیه به دست آمده از این چیپست که در وبسایت WinFuture با کاربران به اشتراک گذاشته شده اند حاکی از آن هستند که که اسنپدراگون ۸۵۰ احتمالا نمی تواند مطابق وعده سازنده اش عمل نماید. این بنچمارک ها که به تست GeekBench مربوط می شوند، عملکرد دستگاهی ناشناخته از شرکت لنوو را در مقایسه با  تبلت دو در یک NovaGo ایسوس به تصویر می کشند. البته در این تست مشخص می شود که دستگاه لنوو عملکردی بهتر را نسبت به رقیبش از خود نشان می دهد با این حال روشن است که اسنپدراگون ۸۵۰ آن برتری وعده داده شده را ندارد.

تفاوت چشمگیر اما در نتایج تست عملکرد تک هسته ای چیپست رویت می شود؛ یعنی در جایی که محصول لنوو امتیاز ۲۲۶۳ را کسب می کند و این رقم حدودا ۲۵ درصد از امتیاز ۱۸۰۲ کسب شده توسط NovaGo بیشتر است با این حال اما، آنچنان اختلافی که کوالکام در جریان کامپیوتکس تایوان وعده داده بود را نشان نمی دهد. نتایج تست چند هسته ای اسنپدراگون ۸۵۰ هم تفاوت چندانی با رقیب ندارد و محصول تازه کوالکام توانست امتیاز ۶۹۴۷ را به خود اختصاص دهد در حالی که تبلت هیبریدی ایسوس امتیاز ۶۴۷۵ را دریافت می کند. این یعنی وقتی چیپست از هسته های متعدد برای پردازش اطلاعات استفاده می کند عملکرد آن تنها ۷.۳ درصد بهتر از رقبایش است.

البته در نظر داشته باشید که اینها تنها نتایج اولیه کسب شده توسط اسنپدراگون ۸۵۰ هستند و هم کوالکام و هم مایکروسافت احتمالا بهینه سازی هایی را در محصولات خود ایجاد می کنند تا عملکرد دستگاه های بهره مند از این سیستم روی چیپ را بهبود ببخشند. گفتنی است جزئیاتی از دستگاه لنوو در دسترس نیست و احتمال می رود که مشخصات سخت افزاری این گجت نیز روی عملکرد کلی اسنپدراگون ۸۵۰ تاثیر گذاشته باشد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی