ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جدول کامل نرخ جریمه تخلفات رانندگی برای سال 97

جدول کامل نرخ جرایم تخلفات رانندگی برای سال 97 به شرح جدول زير اعلام شد. در اين جدول نسبت به سال 96 تغییر خاصی مشاهده نمى شود.ابلاغ تخلفات و جرائم رانندگی به صورت تسلیمی، الصاقی، ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۵۰

جدول کامل نرخ جرایم تخلفات رانندگی برای سال 97 به شرح جدول زیر اعلام شد. در این جدول نسبت به سال 96 تغییر خاصی مشاهده نمى شود.ابلاغ تخلفات و جرائم رانندگی به صورت تسلیمی، الصاقی، دو برگی و دوربینی صورت می‌گیرد.
در مورد تسلیمى پلیس، راننده متخلف را می‌ بیند و نوع تخلف مرتکب شده را به راننده تفهیم می‌ کند؛ سپس با رؤیت مدارک رانندگی و ثبت مشخصاتی از جمله مشخصات وسیله نقلیه، مشخصات راننده، درج محل و نوع تخلف نسبت به صدور قبض جریمه اقدام می‌ کند.
در شرایط الصاقى قبض جریمه بدین صورت صادر می‌ شود که راننده در محل حضور ندارد و پلیس با مشاهده خودرو که در محل غیرمجاز متوقف و پارک شده است برابر مقررات نسبت به صدور قبض جریمه اقدام کرده و قبض صادر شده را به بدنه خودرو الصاق می‌ کند.در جرائم دوربینى تمامی فرایند شناسایی پلاک متخلف و صدور قبض جریمه به صورت هوشمند از طریق سیستم‌های نصب شده در معابر انجام می‌ شود.در این فرایند کاربران پلیس نسبت به انطباق اطلاعات دریافتی از دوربین‌ ها و مشخصات پلاک و شماره‌ گذاری اقدام می‌ کنند.
ابلاغ دو برگى برای مواردی است که پلیس راننده متخلف را مشاهده می‌ کند و دستور توقف یا ایست به راننده می‌ دهد تا در خصوص اعمال قانون وی اقدام شود اما به خاطر دلایل مختلفی از جمله عدم رؤیت دستور پلیس توسط راننده یا بی‌ توجهی راننده به دستور پلیس و غیره، راننده متوقف نمی‌ شود و به حرکت خود ادامه می ‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی