ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیش بینی ادیسون
تکنولوژی

پیش بینی نادرست ادیسون از آینده تلفن

مهم نیست چقدر باهوش، مشهور یا حتی نابغه باشید، به هر حال ممکن است پیش بینی های شما هم مثل ادیسون کاملا غلط از آب درآید. ادیسون در سال ۱۸۹۴ پیش بینی کرده بود که ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

مهم نیست چقدر باهوش، مشهور یا حتی نابغه باشید، به هر حال ممکن است پیش بینی های شما هم مثل ادیسون کاملا غلط از آب درآید.

ادیسون در سال ۱۸۹۴ پیش بینی کرده بود که مکالمه تلفنی بین دو سمت اقیانوس اطلس به خاطر مشکلات فنی میسر نخواهد شد. با این حال سه دهه بعد و با برقراری نخستین تماس تلفنی بین لندن و نیویورک این فرضیه از اساس رد شد.

پیش بینی ادیسون در مصاحبه با نشریه «گلاوستون دیلی نیوز» مطرح شد و بر اساس آن برقراری چنین تماسی مستلزم سخت افزارهایی با ویژگی های خاص است:

تماس تلفنی به آن سوی اقیانوس اطلس به خاطر القای بار الکتریسیته به پوشش پلاستیکی کابل ها ممکن نیست. در فواصل طولانی جریان حتی پس از قطع شدن در مبدا برای مدتی در مقصد جاری است که با امواج صوتی اختلال پیدا می کند. تنها راه غلبه بر این مشکل استفاده از نیروهایی است که روی مواد اطراف تاثیر نگذارد.

علی رغم این پیش بینی نخستین تماس تلفنی در سال ۱۹۲۷ بین لندن و نیویورک برقرار شد. اگرچه کیفیت این مکالمه افتضاح بود با این حال بدون نیاز به تعبیه کابل های طولانی در بستر اقیانوس و از طریق امواج رادیوی صورت گرفت.

در مکالمه مذکور «گیفورد»، رییس اپراتور AT&T و «مورای»، مدیر اداره کل پست در لندن با هم گفتگو کردند.پیش بینی ادیسونادیسون در سال ۱۹۳۱ و چند سال پس از اثبات غلط بودن نظریه اش از دنیا رفت. وی علی رغم برخورداری از امپراطوری عظیم فناوری و ثروت قابل توجه در این دستاورد مهم نقشی نداشت و به جای آن روی تولید تلفنی برای مکالمه با ارواح کار می کرد.

متصل شدن اروپا و آمریکا از طریق خطوط تلفن انقدر مهم بود که در سال ۱۹۳۸ مستند کوتاهی به نام «حرف زدن از آمریکا» به کارگردانی «همفری جنینگز» در رابطه با چگونگی استفاده از امواج رادیویی برای رسیدن به این هدف ساخته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی