ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین کامپیوتر کوانتومی کاربردی دنیا تا پنج سال دیگر به بهره برداری می رسد

آیا رایانش کوانتومی می تواند بحران غذا را در سطح جهان مدیریت کند؟ به اعتقاد محققان دانشگاه شیکاگو، این یکی از نتایجی است که از توسعه کامپیوتر کوانتومی کاربردی انتظار داریم. [digipullqoute place="right"]کامپیوترهای کوانتومی کاربردی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

آیا رایانش کوانتومی می تواند بحران غذا را در سطح جهان مدیریت کند؟ به اعتقاد محققان دانشگاه شیکاگو، این یکی از نتایجی است که از توسعه کامپیوتر کوانتومی کاربردی انتظار داریم.

کامپیوترهای کوانتومی کاربردی فرآیند تولید کودهای کشاورزی را بهبود خواهند داد

«فرد چونگ» استاد علوم کامپیوتر دانشگاه شیکاگو در این باره می گوید کامپیوترهای کوانتومی در آینده می توانند با استفاده از الگوریتم های شیمیایی خاص، ساز و کار تثبیت نیتروژن در گیاهان را بهتر شناسایی کرده و آن را بهبود دهند. چنین کاری موجب افزایش بهره وری تولید کودهای کشاورزی شده و در نتیجه تولید مواد غذایی را افزایش می دهد.

هرچند دستیابی به نتیجه مذکور نیازمند زمان است، اما آقای چونگ امید زیادی به توسعه فناوری های مورد نیاز دارد؛ چرا که اخیراً بنیاد ملی علوم آمریکا بودجه ای 15 میلیون دلاری را در اختیار 7 دانشگاه منتخب این کشور قرار داده تا ظرف پنج سال آینده، نخستین کامپیوتر کوانتومی کاربردی دنیا را توسعه دهند.

دانشگاه های شیکاگو، دوک، مری لند، تافتس، کالیفرنیا، برکلی و نیومکزیکو در کنار مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) دریافت کننده بودجه مذکور هستند که قرار است با رویکردی متفاوت نسبت به کمپانی هایی مانند گوگل، رایانه کوانتومی خود را بر اساس روش «یون های به دام افتاده» توسعه دهند.

کامپیوتر کوانتومی

لازم به ذکر است که مؤسسات مورد اشاره علاوه بر تولید سخت افزار، توسعه نرم افزار مورد نیاز را هم بر عهده دارند تا کامپیوتر نهایی، توانایی رقابت با ابر رایانه هایی که هزار برابر آن اندازه دارند را داشته باشد.

گفتنی است انتظار می رود کامپیوترهای کوانتومی مورد بحث در کوتاه مدت توانایی شبیه سازی دقیق تر ساختارهایی مانند مولکول ها را (نسبت به رایانه های متداول) داشته باشند و در ادامه، برای توسعه روش های نوین کشاورزی و تولید پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی