ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بورینگ کمپانی هدف بعدی خود را مشخص کرد: ورزشگاه داجرز در لس آنجلس

ایلان ماسک شرکت بورینگ کمپانی را با هدف کاهش ترافیک شهر لوس آنجلس و انتقال بخشی از ترافیک به تونل های زیرزمینی تاسیس کرد و به نظر می رسد نخستین افرادی که از ابداعات این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

ایلان ماسک شرکت بورینگ کمپانی را با هدف کاهش ترافیک شهر لوس آنجلس و انتقال بخشی از ترافیک به تونل های زیرزمینی تاسیس کرد و به نظر می رسد نخستین افرادی که از ابداعات این شرکت نفع می برند، طرفداران مسابقات ورزشی باشند. بورینگ کمپانی اخیراً از طرحی پیشنهادی برای اتصال متروی لوس آنجلس به استادیوم «داجرز» پرده برداشته که می تواند زمان رسیدن به این استادیوم را در روزهای مهم کاهش داده و از طرف دیگر، راه را برای پروژه های بعدی بورینگ کمپانی هموار کند.

سیستم حمل و نقل زیرزمینی بورینگ کمپانی که Dugout Loop نام گرفته، تونلی یک طرفه است با ترمینال هایی پیشنهادی در نزدیکی سه ایستگاه در خط قرمز مترو لوس آنجلس. این تونل ضمناً در طرف دیگر به پارکینگ استادیوم داجر متصل می شوند. تونل بورینگ کمپانی قرار است مسیری به طول 5.8 کیلومتر را پوشش دهد که پیمودن آن با اتومبیل و در شرایط نرمال، به سادگی انجام می شود. با این حال، ترافیک شهر لوس آنجلس معمولاً در شرایط نرمال نیست و این تونل ها می توانند تغییری بزرگ ایجاد کنند.

طرح پیشنهادی بورینگ کمپانی برای اتصال خط مترو لوس آنجلس به استادیوم داجر
طرح پیشنهادی بورینگ کمپانی برای اتصال خط مترو لوس آنجلس به استادیوم داجر

اگر با طرح Dugout Loop موافقت شود، این تونل می تواند مدت زمان رسیدن مسافران به استادیوم داجر را به 4 دقیقه کاهش دهد. دسترسی به تونل از طریق آسانسور و پله برقی صورت می گیرد و سفرها در پادهایی مخصوص که روی اسکیت های الکتریکی قرار گرفته اند انجام می شوند. این اسکیت ها بر مبنای پلتفرم تسلا مدل X ساخته شده اند و از چند موتور الکتریکی برای رسیدن به سرعت 200 الی 241 کیلومتر بر ساعت بهره می گیرند.

هر پاد قادر به جا به جایی 8 الی 16 مسافر است و سرویس Dugout Loop به صورت یک طرفه در جهت استادیوم انجام خواهد شد؛ آن هم صرفاً در روزهایی که مسابقه یا رویدادی مهم در حال برگزاری است. گفتنی است که در صورت نهایی شدن مذاکرات بورینگ کمپانی با مقامات لوس آنجلس و پشت سر گذاشتن فازهای آزمایشی، این تونل دو طرفه خواهد شد و مسافران را به سمت مترو نیز جا به جا خواهد کرد.

آنطور که بورینگ کمپانی می گوید، سیستم حمل و نقل زیرزمینی این شرکت قادر به جا به جایی 1400 نفر به ازای هر رویداد است که تقریباً با 2.5 درصد از ظرفیت کل استادیوم برابری می کند. گفته می شود که با پیشرفت های بیشتر، این ظرفیت به 2800 نفر به ازای هر مسابقه خواهد رسید و مجموعاً 250 هزار نفر در سال از طریق Dugout Loop به مسابقات و رویدادهای مورد انتظار خود خواهند رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی