ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وای فای
تکنولوژی

استفاده از وای فای برای کشف بمب و سلاح های مخفی

وای فای قابلیت عبور از دیوار را دارد بنابراین می توان از آن برای مشاهده درون اشیا دیگر استفاده کرد. گسترش اماکن عمومی پر رفت و آمد در دنیا از یک سو و از سوی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

وای فای قابلیت عبور از دیوار را دارد بنابراین می توان از آن برای مشاهده درون اشیا دیگر استفاده کرد.

گسترش اماکن عمومی پر رفت و آمد در دنیا از یک سو و از سوی دیگر افزایش فعالیتهای تروریستی و خرابکارانه در سال های اخیر نیاز به تسهیلات امنیتی و بازرسی را افزایش داده است. با این حال پیاده سازی این دستگاه ها اغلب پرهزینه بوده و به پرسنل تخصصی نیاز دارند، حالا اما محققان راهکار تازه ای را برای غلبه بر این مشکل یافته اند.

محققان دانشگاه «راتگرز» نشان داده اند که می توان از وای فای برای نفوذ به داخل کیف و برآورد ابعاد اشیاء فلزی نظیر سلاح، لپ تاپ، باتری و غیره استفاده کرد. این سیستم قابلیت تعیین حجم مایعاتی نظیر اسید، الکل و دیگر مواد شیمیایی لازم برای ساخت مواد منفجره را دارد.وای فایفناوری مذکور از طریق جداسازی تداخل های بی سیم ایجاد شده از طریق فاکتورهای موثر اشیاء مثل شکل و مواد سازنده آن پیاده سازی شده است. این دستگاه را می توان با استفاده از دو یا سه آنتن برپا کرده و به شبکه وای فای موجود اضافه کرد.

تیم تحقیقاتی مذکور ۱۵ نوع مختلف از اشیا و ۶ مدل چمدان را در این سیستم آزمایش کرده که نتیجه آن شناسایی ۹۹ درصدی اشیاء خطرناک، ۹۸ درصدی اشیاء فلزی و ۹۵ درصدی مایعات بوده است. با این حال در صورتی که اشیاء مذکور بسته بندی شده باشند این میزان تا ۹۰ درصد کاهش پیدا می کند.

پروفسور «یینگینگ چن»، از محققان این پروژه که جایزه بهترین مقاله ارائه شده در کنفرانس ارتباطات 2018 IEEE را به خود اختصاص داده، می گوید که توسعه زیرساخت های نظارتی در اماکن عمومی و بزرگ مشکل است اما آنها به منظور تسهیل این مورد در پی توسعه روشی برای کاهش نیروی انسانی لازم در بازرسی های امنیتی هستند.

در آینده می توان از این فناوری برای بررسی چمدان و ساک مسافران بدون تعرض به حریم شخصی افراد و افزایش سرعت بررسی محموله ها استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی