ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بسته‌های ترکیبی اینترنتی
تکنولوژی

بسته‌های اینترنت موبایل ترکیبی شبانه و روزانه حذف می‌شوند

به گفته مسئولان وزارت ارتباطات بسته‌های ترکیبی اینترنتی شبانه که از عمدتا از ساعت ۲ شب تا ۷ صبح برای کاربران رایگان هستند، یا بسته‌هایی که صرفا برای شب ارائه می‌شوند و کاربر باید پول ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

به گفته مسئولان وزارت ارتباطات بسته‌های ترکیبی اینترنتی شبانه که از عمدتا از ساعت ۲ شب تا ۷ صبح برای کاربران رایگان هستند، یا بسته‌هایی که صرفا برای شب ارائه می‌شوند و کاربر باید پول جداگانه‌ای برای آنها بپردازند جایگاهی در مقررات ندارند و باید حذف شوند. برای برخی کاربران شب زنده‌دار که از اینترنت رایگان شبانه برای دانلود فیلم‌ و سریال استفاده می‌کردند، حذف بسته‌های ترکیبی خبر خوبی نیست، با این حال هنوز هیچ کدام از اپراتورها این بسته‌های اینترنتی را حذف نکرده‌اند.

یک سال قبل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابلاغیه‌ای به اپراتورها ارسال کرد که بر اساس آن، اپراتورها ملزم به تغییر و حذف برخی از بسته‌های خود شدند. در همین رابطه «همراه اول» در برخی از بسته‌ها تغییر ایجاد کرده و بسته‌های شبانه نامحدود خود را حذف کرد. اما پس از مدتی این بسته‌ها با اعتراضات کاربران به جای خود بازگشت.

بسته‌های ترکیبی اینترنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود که ارائه‌ بسته‌های ترکیبی شبانه و روزانه توسط اپراتورها ممنوع شده و دیگر نباید ارائه شوند اما هنوز این بسته‌ها ارائه می‌شوند. «نسترن محسنی» معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:

«وزیرارتباطات درست گفته‌اند، زیرا در مقررات چیزی به عنوان تقسیم شبانه و روزانه نداریم؛ در واقع اگر تعرفه‌ای اعلام شده، برای همه‌ ساعات شبانه‌روز یکسان است و چنین تقسیم‌بندی نداریم.»

در صورت تصویب و اجرای طرح آزادسازی تعرفه‌های اینترنت، اپراتورها می‌توانند برای ساعاتی که پیک ترافیکی پایین است، پیشنهادهای ارزان‌قیمت‌تری به مشترکان خود ارائه دهند که البته نباید رقابت را خدشه‌دار کند. آنطور که محسنی گفته است، این موضوع جدا از شرایط فعلی است و در حال حاضر تقسیم‌بندی شبانه و روزانه به هیچ عنوان در قانون وجود ندارد:

«البته فروش بسته به این صورت که بخشی از حجم مخصوص شب و بخشی از آن مخصوص روز باشد، خلاف مقررات نیست بلکه باید میزان تعرفه در تمام شبانه‌روز به یک میزان باشد. معاونت بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این موضوع را رصد می‌کند و اگر فروش اینترنت را بر خلاف تعرفه اعلام شده و خلاف مقررات ببیند، با آن برخورد و اعمال قانون خواهد کرد.»

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Abtin Hamz
    Abtin Hamz | ۲ شهریور ۱۳۹۷

    دلخوشیمون همین بسته ها بودن، الان مثلا یه بازی 60 گیگی رو چطور دانلود کنیم؟ چرا هرچی نکته مثبت هست از بین میبرین؟

  • herogame
    herogame | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    حتی یک سوراخ را در جانتان بدون اماله نخواهند گذاشت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی