ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت گرافیک مستقل اینتل
تکنولوژی

اینتل تیزری از کارت گرافیک مستقل خود منتشر کرد [تماشا کنید]

اینتل به تازگی در تیزری خبر از کارت گرافیک مستقل خود داده که قرار است در سال 2020 از راه برسد. بنا بر گمانه زنی ها اسم رمزی که برای نسل 12 پردازشگرهای گرافیکی اینتل ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

اینتل به تازگی در تیزری خبر از کارت گرافیک مستقل خود داده که قرار است در سال 2020 از راه برسد.

بنا بر گمانه زنی ها اسم رمزی که برای نسل 12 پردازشگرهای گرافیکی اینتل انتخاب شده «Arctic Sound» است؛ نامی که اشاره به هر دو کارت های گرافیک مجزا و نیز یکپارچه دارد.

اینتل در تیزر جدید خود خبر از قابلیت های ویژه برای کارت گرافیک آتی می دهد. البته جزئیات محدودی اعلام شده. این محصول قرار است اولین کارت ویژه کامپیوترهای شخصی باشد که توانایی پخش ویدیو های 4K نتفلیکس را دارد. علاوه بر این گفته شده که این کارت گرافیک اینتل دارای اولین پردازشگر گرافیکی خواهد بود که به طور کامل با دایرکت اکس 12 سازگار است.

بسیاری از کارت های گرافیک پیشرفته امروزی فضای مورد نیاز برای چندین اسلات مادربورد را اشغال می کنند اما به نظر می رسد کارت گرافیک مستقل اینتل تنها به اندازه یک درگاه فضا اشغال کند.

این اولین باری نیست که خبر از قصد اینتل برای ارائه کارت گرافیک مستقل به گوشی می رسد. زمانی که این شرکت «راجا کُدوری» مدیر بخش توسعه رادئونِ AMD را به استخدام خود در آورد و به نظر می رسید تنها گذر زمان است که مشخص می کند اینتل در چه موعدی کارت گرافیک رده بالای خود را روانه بازار می کند.

پس از آن در خرداد ماه کدوری خبر از کارت معرفی گرافیک رده بالای اینتل برای سال 2020 داد. به نظر می رسد هر دو شرکت تولید کننده چیپ های گرافیک انویدیا و AMD باید به این موضوع به عنوان یک اخطار بنگرند.

در حالی که کارت های گرافیک یکپارچه اینتل در سال های اخیر پیشرفت پیوسته ای را شاهد بوده اند ولی همچنان نمی توان روی کاراییِ آنها در حد کارت های گرافیک مستقل حساب باز کرد. باید اشاره کرد که در نتیجه همکاری اینتل و AMD چندی قبل نخستین چیپ های Core i5 و Core i7 که از گرفیک های رادئون بهره می برند معرفی شدند.

انتظار می رود در آینده جزئیات بیشتری از کارت گرافیک مستقل اینتل اعلام شود.

 

تماشا کنید: مشخصات کارت گرافیک گیمینگ آتی انویدیا خبر از بهبود قدرت فراوان می دهد

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی