ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل نیز همانند اپل به کمک افراد کم شنوا می‌آید

به تازگی گزارش شده گوگل در نسخه‌‌ی جدید سیستم عامل خود برای کاربرانی  که از مشکل شنوایی رنج می‌برند، تمهیدات ویژه‌ای به کار بسته و شرایط زندگی‌ افراد کم شنوا را قدری بهبود داده است. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی گزارش شده گوگل در نسخه‌‌ی جدید سیستم عامل خود برای کاربرانی  که از مشکل شنوایی رنج می‌برند، تمهیدات ویژه‌ای به کار بسته و شرایط زندگی‌ افراد کم شنوا را قدری بهبود داده است.

این کمپانی اعلام نموده که با همکاری شرکت GN موفق شده در نسخه‌های بعدی اندروید پشتیبانی از سمعک‌های کم مصرف را ارائه دهد. این مسئله بدین معنی است که کاربران کم شنوا می‌توانند سمعک خود را به موبایل یا تبلت اندرویدیشان وصل کرده و با آن تغییراتی بر نحوه‌ی عملکردش ایجاد کنند.

پیشتر اپل نیز اعلام کرده بود به لطف قابلیتی جدید در iOS 12، ایرپادهای اپل در این نسخه سیستم عامل به افراد دارای مشکلات شنوایی کمک خواهند کرد.

با اینکه کمپانی کوپرتینویی قدری زودتر چنین تصمیمی گرفت اما به نظر می‌رسد تمهیدات گوگل تاثیر بیشتری بر راحتی کابران کم شنوا بگذارد چرا که تقریباً ۸۵ درصد گوشی‌های دنیا از اندروید استفاده می‌کنند اما تنها ۱۴.۷ درصد از کاربران جهان آیفون یا آیپد دارند.

این در حالی است که بر اساس جدیدترین آمار‌ سازمان جهانی بهداشت، نزدیک به ۴۶۶ میلیون نفر در جهان از مشکلات شنوایی رنج می‌بردند. این مسئله بدین معنی است که بسیاری از این افراد کم شنوا احتمالاً گوشی یا تبلتی اندرویدی دارند و می‌توانند از تمهیدات جدید این شرکت استفاده کنند.

اپل و گوگل تنها شرکت‌هایی نیستند که نیاز مشتریان کم شنوای خود را در نظر گرفته اند. بلکه تولید کنندگانی نظیر کمپانی Bose و هارمان نیز قصد دارند سمعک ها را هوشمندتر از قبل کنند. این شرکت‌ها بدین منظور سنسور‌های هوشمندی در سمعک‌های خود تعبیه کرده‌اند که ارتباط میان این دستگاه و گجت‌های هوشمند را آسانتر می‌کند.

سیستم پشتیبانی اندروید از سمعک‌ها بدین شکل طراحی شده که انرژی بسیار کمتری از باتری موبایل مصرف کند و در عین حال کیفیت پخش و افزایش صدای این دستگاه‌ها را ارتقا دهد.

 

تماشا کنید: این هدست واقعیت مجازی مشکل بینایی را حل می کند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی