ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی بازی Overcooked 2؛ آشپزی به شرط خنده

تقریباً همه می‌دانند که آشپزی و آشپز شدن به صبر و حوصله زیادی احتیاج دارد. سازندگان بازی Overcooked 2 همین الگو را برعکس کرده و آشپزی را به یکی از هیجان انگیزترین کارهای ممکن تبدیل ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

تقریباً همه می‌دانند که آشپزی و آشپز شدن به صبر و حوصله زیادی احتیاج دارد. سازندگان بازی Overcooked 2 همین الگو را برعکس کرده و آشپزی را به یکی از هیجان انگیزترین کارهای ممکن تبدیل کرده‌اند.

اگر همیشه در انتهای ذهنتان به این موضوع فکر می‌کردید که کافه یا رستورانی را به همراه شخص خاصی تاسیس کنید، Overcooked 2 می‎تواند شبیه ساز بامزه ای از همان موقعیت باشد، شبیه سازی که در ادامه مطلب به دلایل هیجان انگیز از آب در آمدن و سرگرم کننده بودنش خواهیم پرداخت.

آشپزی که دوتا شد

از همین اول باید گفت که Overcooked 2 عنوانی است که باید آن را به صورت چندنفره انجام دهید و اگر در پیدا کردن هم بازی ناکام بودید، آنقدر جذاب هست که بتوان آن را تا انتها به صورت تک نفره ادامه داد.

  • سازنده: Team17
  • ناشر: Team17
  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس وان، سوییچ، پلی‌استیشن 4 و پی ‌سی
  • پلتفرم بررسی: پی ‌سی

به طور کلی قضیه از این قرار است که شما دارای یک رستوران سیار هستید و در کنار دستیاران خود به نقاط مختلف سفر کرده و غذاهای مختلفی را برای موجودات مختلفی سرو می‎کنید. به همین جهت، در هر کدام از مراحل بازی آشپزخانه ای متفاوت در دسترس شما قرار دارد که در آن به خرد کردن، پختن، میکس کردن و از همه مهم تر پرتاب کردن مواد غذایی مشغول خواهید شد.

بازی Overcooked 2
این سبزیجات بارها روی زمین افتاده اند!

هر مرحله اینگونه شروع می‎شود که درخواست غذایی در بالای صفحه درج شده و شما وظیفه دارید تا در مدت کوتاهی آن را به مشتری تحویل دهید. همه چیز تا به اینجا کار ساده و شبیه تمام بازی‎های شبیه سازی آشپزی است اما از همان لحظه آغاز آشپزی، همه اتفاقات به هیجان انگیزترین و خنده‎دارترین حالت ممکن رقم می‎خورند.

اگر با شخصی دیگر مشغول انجام بازی هستید، باید بین وظایف مختلف هماهنگی برقرار کنید، یکی باید مشغول شست و شوی ظرف‎ها و بار گذاشتن برنج شده و دیگری نیز وظیفه دارد ماهی و گوشت را به سرعت خرد و آماده کند.

آشپزخانه Overcooked 2 به گونه ای طراحی شده که هر لحظه این استرس را خواهید داشت که ممکن است اتفاق بدی در حال رخ دادن باشد. ممکن است یادتان رفته باشد که برنج را بار گذاشته‎اید و غذا سر برود و امکان دارد زیر اجاق را خاموش نکرده باشید تا آشپزخانه آتش بگیرد و حتی غدا را خام به مشتری تحویل دهید.

بازی Overcooked 2

در مراحل ابتدایی بازی و زمانی که همراه با هم تیمی خود هنوز به کنترل بازی مسلط نیستید، این اتفاقات زیاد رخ می دهند تا فضای بازی به شدت خنده دار و پر سر و صدا باشد. بعد از گذشت مدتی و زمانی که شما به مهارت خوبی در برخورد نکردن با هم تیمی خود، خرد کردن سریع و پیچیدن سوشی رسیدید، بازی کمی سخت شده و از آن بعد هماهنگی و همکاری حرف اول را خواهد زد.

این هماهنگی آنقدر اعتیاد آور است که با هم تیمی خود به هماهنگی جالبی برای طی کردن چالش‎ها خواهید رسید و Overcooked 2 از شما آشپزی حرفه‎ای خواهد ساخت. دو بخش شدن بازی باعث می‎شود تا ریتم آن تکراری نشده و بتوانید بازی Overcooked 2 را تا انتها دنبال کرده و حتی برای ثبت رکوردهای بهتر، همراه با دیگر بازیکنان، مراحل قبلی را بازهم تکرار کنید.

آشپزی با اعمال شاقه

جدا از هماهنگی و مهارتی که برای موفق شدن در بازی Overcooked 2 به آن نیاز دارید، یکی دیگر از چالش‎های همیشگی شما، محیط آشپزخانه خواهد بود. همانطور که پیش از این گفتیم، هر کدام از مراحل بازی در نقاط مختلفی رخ می‎دهند و آشپز بیچاره ما مجبور است برای درآوردن یک لقمه نان از کوچه‎های محله چینی‎ها گرفته تا داخل بالن آشپزی کند.

بازی Overcooked 2
برنجی که سر رفت

این محیط‎ها جدا از تنوع و رنگ و لعابی که بازی بخشیده‎اند، چالش‎های متنوعی را نیز خلق خواهند کرد. برای مثال ممکن است مجبور به آشپزی در یک گذرگاه شلوغ باشید که در آن جا چالش اصلی شما عبور از مردم و برخورد نخوردن به آن‎ها خواهد بود.حتی ممکن است آشپزخانه شما به 2 بخش کامل جدا تقسیم شود و در آنجا نیز باید مواد غذایی را با دقت بین خودتان و دستیارتان پاسکاری و پرتاب کنید.

همه این موارد کمک می‎کنند تا بازی Overcooked 2 تنها یک شبیه ساز آشپزی دیگر نباشد. برخلاف اکثر عناوین این سبک که عنصر زمان و به موقع رساندن غذا به مشتری نقشی تعین کننده دارد، این بازی روی مدیریت محیط و داشتن استراتژی مشخص برای پخت درست غذا استوار است.

البته مشکلاتی برای پیدا کردن این تسلط و کنترل کردن اوضاع وجود دارد. برای مثال کنترل بازی روی پلتفرم پی سی واقعاً بد بوده و پیشنهاد می‎شود که بازی را حتماً با کنترلر انجام دهید. از سمت دیگر بخش آنلاین بازی به خصوص روی نینتندو سوییچ که چت صوتی هم در آن فعال نیست، درست از آب در نیامده و رسیدن به یک هماهنگی مشخص برای انجام کارها تقریباً غیر ممکن است.

تعجب نکنید، بازی Overcooked 2 هم داستانی حماسی دارد!

در ضمن، هر چقدر که انجام کارهایی مانند خرد کردن، پختن و بخار پز کردن مواد غذایی لذت بخش است، مکانیک شستن ظرف روی اعصاب شما خواهد رفت و در بعضی از مواقع، این وظیفه ریتم هیجان انگیز بازی را برهم می‎زند و به همین دلیل در بعضی از مراحل شاهد این صحنه خواهید بود که شخصیت شما برای مدتی طولانی مشغول شستن ظرف‎ها و خشک کردن آن‎ها است و دیگر کارهای اصلی عقب افتاده‎اند، در چنین شرایطی شما تنها مجبور به صبر کردن هستید. در واقع بازی Overcooked 2 به ما ثابت می‎کند که ظرف شستن حتی در بازی‎های ویدیویی هم کاری اعصاب خرد کن است.

به همین سادگی

قبل از این هم گفتیم که Overcooked 2 یک بازی بامزه است. یعنی هر کاری که شما طی بخش‎های مختلف این عنوان انجام می‎دهید، به نتیجه‎‎ای خنده‎دار ختم می‎شود و گرافیک و طراحی هنری بازی نیز از این قضیه جدا نیست.

طراحی کاراکترها خنده دار و جالب است، حتی آن‎ها با انیمیشن‎های جالب و دوست داشتنی به یکدیگر برخورد می‎کنند. بازی داستان خاصی ندارد اما همان چند خط قصه‎ای که برای شما تعریف می‎کند، نیز باعث لبخند زدنتان خواهد شد.

کاراکترها صداهای عجیب و غریب دلنشینی از خودشان در می‎آورند و موسیقی متن بازی هم کمک شایانی به جذاب ماندن مراحل می‎کند.

در کل می توان Overcooked 2 را بهترین پیشنهاد برای بازی کردن با خانواده و کنار دوستان دانست که با گیم پلی اعتیاد آور، طراحی جالب مراحل و رنگ بندی و گرافیک هنری عالی خودش، البته اگر از مشکلاتی نظیر کنترل بدقلق و بعضی از مکانیک‎های آزار دهنده بازی غافل شوید، تا مدت ها شما را سرگرم خواهد کرد.

  • طراحی متنوع مراحل
  • شخصیت های بامزه و دوست داشتنی
  • گرافیک هنری عالی
  • ظرف شستن واقعاً اعصاب خرد کن است!
  • نبود امکان چت صوتی در نینتندو سوییچ
  • بخش آنلاین به اندازه حالت آفلاین جذاب نیست.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • se7en boy
    se7en boy | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

    خیلی بازی قشنگی هست باید بخرمش من نسخه اولش رو پلات کردم هنوز که هنوزه بازی میکنم? ????

مطالب پیشنهادی