ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییر در فرایند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از دستور کار هیات مقررات زدایی خارج شد

امروز قرار بود تصمیمی‌سرنوشت ساز برای کسب‌وکارهای اینترنتی گرفته شود و نحوه ارائه درگاه پرداخت الکترونیکی در فضای مجازی، پس از بازنگری‌های مکرر به رای گذاشته شود. اما آنطور که خبر می‌رسد، طرح این موضوع ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۵

امروز قرار بود تصمیمی‌سرنوشت ساز برای کسب‌وکارهای اینترنتی گرفته شود و نحوه ارائه درگاه پرداخت الکترونیکی در فضای مجازی، پس از بازنگری‌های مکرر به رای گذاشته شود. اما آنطور که خبر می‌رسد، طرح این موضوع از دستور کار هیات مقررات زدایی در وزارت اقتصاد خارج شده است.

«جعفر محمدی»، رییس کمیسیون تجارت الکترونیک سازمان نظام صنفی در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که پیروی انتقاداتی که به روند جدید ارائه درگاه وارد بود، رای‌گیری هیات مقررات زدایی که قرار بود عصر امروز انجام شود لغو و این موضوع به شکل کلی از دستور جلسات خارج شده است. محمدی در پاسخ به این پرسش که چه زمان دوباره به این موضوع پرداخته خواهد شد گفت: «در حال حاضر این موضوع از دستور جلسات خارج شده است و مشخص نیست در آینده چه اتفاقی می‌افتد.»

اکنون افرادی که به دنبال دریافت درگاه پرداخت الکترونیکی در فضای مجازی هستند، ملزم می‌شوند تا ابتدا نماد اعتماد یا «ای‌نماد» را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دریافت کنند؛ نمادی که دریافت آن به گفته فعالین این حوزه، کسب‌وکارهای اینترنتی را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است و روند کندی دارد.

طرح جدیدی که با تعامل با بخش خصوصی تدوین شده بود، اگرچه مشکلاتی اساسی داشت اما دریافت ای‌نماد را الزامی‌‌ نمی‌دانست و به همین شکل ممکن بود بتواند سرعت بیشتری به دریافت درگاه پرداخت بدهد. فعالین این صنعت، برخی مشکلات اصلی طرح جدید را نیاز به داشتن مجوز در ابتدا، احتمال پس گرفتن درگاه پس از گذشت مدتی از ارائه آن، و حضور مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (متولی ای‌نماد) در راس کار ذکر کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی