ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مطالب افراطی
تکنولوژی

اتحادیه اروپا و ضرب الاجل یک ساعته حذف مطالب افراطی از شبکه های اجتماعی

کمیسیون اروپا معتقد است که تلاش کافی برای پاکسازی پلتفرم های اجتماعی از مطالب افراطی صورت نگرفته است. دسترسی آزاد بنیادگرایان و گروه های تروریستی مختلف به شبکه های اجتماعی و حضور مخاطبان پرشمار این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

کمیسیون اروپا معتقد است که تلاش کافی برای پاکسازی پلتفرم های اجتماعی از مطالب افراطی صورت نگرفته است.

دسترسی آزاد بنیادگرایان و گروه های تروریستی مختلف به شبکه های اجتماعی و حضور مخاطبان پرشمار این سایت ها را به گزینه ای محبوب برای انتشار مطالب جنجال برانگیز و انحرافی تبدیل کرده است. برای مثال گروه تروریستی داعش از فیسبوک و توییتر برای اشاعه تفکرات افراطی و حتی جذب نیروهای تازه نفس استفاده می کرد.

گوگل مدعی است ۹۰ درصد از ویدیوهایی مرتبط به تروریسم یوتیوب به صورت خودکار حذف می شوند

اتحادیه اروپا  قبلا از شبکه های اجتماعی خواسته بود به صورت داوطلبانه و در اسرع وقت محتوای شامل تبلیغ گروه های تروریستی، دعوت به خشونت، مطالب غیر اخلاقی درباره کودکان، نقض کپی رایت و محصولات جعلی را پاکسازی کنند.مطالب افراطیاین کمیسیون حالا از برنامه های خود برای پیاده سازی طرحی خبر داده که بر اساس آن شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر و یوتیوب تنها ۶۰ دقیقه برای حذف محتوای افراطی و تروریستی زمان خواهند داشت.

پیشنهاد قبلی اتحادیه اروپا بر ایجاد سیستم های شفاف و ساده ای مبتنی بود که به کاربران اجازه گزارش محتوای غیر قانونی را می داد. در این طرح گزارشات موثق کاربران، بررسی این گزارشات توسط افراد و ابزارهایی برای کنترل محتوا در کنار هم به حذف مطالب افراطی منجر می شوند.

به گفته یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا طرح پیشنهادی هنوز به قوت خود باقی است و در صورت موافقت مقامات مربوطه قانون حذف یک ساعته هم به آن اضافه خواهد شد.

اروپایی ها در حالی این ادعا را مطرح کرده اند که از نظر شرکت های فناوری ابزارهای خودکار به خوبی از پس کنترل محتوای افراطی برآمده اند. برای مثال گوگل مدعی است که ۹۰ درصد از ویدیوهایی مرتبط به تروریسم یوتیوب به صورت خودکار شناسایی و حذف می شوند. با این حال مطالعه جدیدی که توسط CEP صورت گرفته حاکی از این است که ویدیوهای داعش تا چندین ساعت پس از انتشار هنوز هم در یوتیوب در دسترس قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    چرا عکس مطلب و عوض کردید؟

    • آریا
      آریا | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

      چی بود مگه؟

مطالب پیشنهادی