ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نظارت رگولاتوری
تکنولوژی

سازمان نصر: نظارت صحیح رگولاتوری به نحوه ارایه اینترنت در کشور ضروری است

رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌های سازمان نصر ضمن انتقاد از عملکرد سازمان رگولاتوری اظهار داشت که این سازمان باید بیشتر و بهتر وارد موضوع نرخ اینترنت در خطوط ثابت و سیار شود وگرنه اینترنت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌های سازمان نصر ضمن انتقاد از عملکرد سازمان رگولاتوری اظهار داشت که این سازمان باید بیشتر و بهتر وارد موضوع نرخ اینترنت در خطوط ثابت و سیار شود وگرنه اینترنت خط ثابت به فرجام ناگواری خواهد رسید.

«محمدعلی یوسفی‌زاده» رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده‌ها در نشست خبری سازمان نصر تهران برای بررسی مشکلات شرکت‌های FCP همچنین ایجاد مخابرات دیگری در کشور را منطقی ندانست و با بیان اینکه طی سال‌ها با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده تجهیزات و زیرساخت‌هایی در این بخش ایجاد شده است تصریح کرد:

«ایجاد یک اپراتور غالب دیگر درست نیست و باید رگولاتور وارد شود و نظارت کند تا از تبعات آتی آن جلوگیری کرد. رقابت است که بازار را زنده نگاه می‌دارد و کیفیت را تضمین می‌کند.»

نظارت رگولاتوری

در این نشست خبر داده شد که نماد شرکت اینترنتی های‌وب بعد از ماه‌ها توقف معامله این شرکت در بازار بورس، بازگشایی شد. براساس تغییرات به وجود آمده برای بازگشایی نماد های‌وب در بورس نیز فعلا موضوع ادغام پارس‌آنلاین با این شرکت از دستور کار خارج شده است. یوسفی زاده درباره ورود شرکت‌های FCP به بازار بورس آن را آینده‌ای روشن تصور کرد که نیاز به یک سری تغییرات نگرشی در سازمان بورس دارد.

«در بازار سرمایه شناخت دقیقی از مراحل مختلف صنعت فاوا وجود ندارد. صنایع قدیمی که در بازار بورس حضور دارند، شناخته‌شده هستند. ولی معتقدیم فاوا برای همه جذابیت دارد. نیاز داریم با استراتژی و با فکر وارد بازار سرمایه شویم و فضای مثبتی را میان بازار بورس و شرکت‌های فاوا ایجاد شود تا سرمایه‌های خرد را به سمت بهره‌وری و رشد بیشتر هدایت کنیم.»

«علی توسلی»  نائب‌رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده نصر تهران در ادامه این جلسه نیز با انتقاد از ارزانی اینترنت خط ثابت و تخطی‌های اپراتورها در عرضه و قیمت گذاری اینترنت گفت:

«بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بلندمدتی که بعد از پنج سال آینده سود آن را ببیند، مشکلی ندارد و تمامی شرکت‌های FCP به این امر واقف هستند اما مشکلات زیادی بر سراه وجود دارد که فعالین این حوزه را دسلر کرده است. نظارت رگولاتور می‌تواند ما را به سمت ارائه خدمات و سرویس‌ها و کیفیت آن‌ها متمرکز کند.»

نظارت رگولاتوری

او همچنین درباره ارایه اینترنت VDSL توسط تمامی شرکت‌ها ضمن استقبال از این موضوع خبر داد که در صورت رهایی انحصار مخابرات در این زمینه، می‌توان سرعت‌های بالای 20 مگابیت را به تمامی خانه‌ها رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    الان بخاطر لات بازی مخابرات نمی تونم از شرکت دیگه ای سرویس بگیرم ، اجبارا هم از خود مخابرات adsl گرفتم ، الان سه - چهار ماهه که سرویس مضخرفشو دارم نکته جالب اینکه هر 3-4 روز یکبار پنل مصرف آپدیت میشه و نشون میده مصرفم چقدر بوده ، سایت سازمان فناوری اطلاعات هم شکایت کردم منتها چون شهروند یمن و سوریه و فلسطین و لبنان نبودم پیگیری نکردن

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

      جدا از مشکلی که داری با مخابرات و منم خودم یک زمانی درگیرش بودم و البته با پیگیری زیاد حلش کردم و الان از های وب اینترنت گرفتم...چقدر شما بامزه هم هستی!!! واقعا ربط دادن اینترنت ADSL مخابرات به یمن و سوریه و فلسطین فقط یه ذهن مریض می خواد و بس...

  • Mohammad_Reza_Hajiabdollah
    Mohammad_Reza_Hajiabdollah | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    یعنی به این مسئولین گفتن هرچی عدد بالاتر اعلام کنی سرعت بیشتری داره !!!
    یکی نیست به اینا بگه سرعت ۲ مگابایت هم برای مصرف کنندگان خانگی پرمصرف هم کافیه به شرطی که اینترنت 2 مگابایت واقعی ارائه بدید.
    پس فردا اینترنت 20 مگابایتی با قیمت فضایی ارائه میدن ( با همون طرح مسخره نامحدودشون ) و اونموقع ممکنه از داشتن اینترنت واقعی 2 مگابایتی لذت ببریم
    ولی خب عوضش میتونیم تو امنیت از اینترنت استفاده کنیم

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

      دوست عزیز، اینترنت VDSL قراره اینترنت 20 مگابیت و بیشتر رو به خونه ها بیاره نه 20 مگابایت...اینا خیلی باهم دیگه فرق دارن، همون اینترنت 2 مگابایت که شما میگی برای خونه ها بسه، میشه معادل اینترنت 16 مگابیت...در واقع قراره با این طرح همون اینترنت 2 مگابایت و یکم سریع تر به خونه ها برسونن که اگر موفقیت آمیز باشه باید حتما حجم منصفانه ای بالاتر از 200 گیگ داشته باشه که معقول باشه...

مطالب پیشنهادی