ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

«همگرا» معرفی شد؛ حمایت از بازی‌سازان با سرمایه گیمرها به نام بنیاد دولتی

سرانجام ساختار حمايتى «همگرا» با هدف حمايت از بازى‌سازان معرفی شد. بنیاد ملی بازی‌ها همگرا را مجموعه‌ای متمرکز از شاخص‌ها و روش‌هایی توصیف می‌کند که منتج به ارایه حمایت‎های مشخص به تولیدکنندگان بازی‌های ویدیویی می‌شود. ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۰

سرانجام ساختار حمایتى «همگرا» با هدف حمایت از بازى‌سازان معرفی شد. بنیاد ملی بازی‌ها همگرا را مجموعه‌ای متمرکز از شاخص‌ها و روش‌هایی توصیف می‌کند که منتج به ارایه حمایت‎های مشخص به تولیدکنندگان بازی‌های ویدیویی می‌شود.

لازم به ذکر است که حمایت‌های همگرا به تیم‌های فعال که حداقل یک عضو دارند و شرکت‌های بازی‌سازی که در چهارسال گذشته حداقل دو بازی نشر کرده‌اند تعلق خواهد گرفت.

این شاخص‌ها در چهار حوزه توانمندی تیم/شرکت (30% کل امتیاز)، کیفیت و اثرگذاری بازی (49% کل امتیاز)، مولفه‌های فرهنگی بازی (10% کل امتیاز) و مولفه‌های تاثیرگذاری شرکت/تیم در صنعت بازی (همکاری با همگرا) (11% کل امتیاز) دسته‌بندی می‌شوند. 

شرکت‌های متقاضی همگرا تا 17 شهریور فرصت دارند تا در پورتال همگرا ثبت‌نام کنند. بعد از پایان ثبت‌نام، شرکت‌های موردنظر با توجه به شاخص‌های مشخصی رتبه‌بندی شده و حمایت دریافت خواهند کرد.

این حمایت‌ها شامل تجهیزات، محل استقرار، جذب تسهیلات مالی، مشاوره تخصصی، تسریع فرایند رشد‌ و موارد دیگر می‌شود. بازی‌سازان برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت رسمی همگرا مراجعه کنند.

گرچه بنیاد ملی بازی‌ها گفته که هزینه تعرفه را واردکنندگان بازی‌های خارجی می‌پردازند اما سازندگان بازی Frostpunk و This War of Mine در پاسخ به این پرسش که چه کسی تعرفه را می‌پردازد به دیجیاتو گفتند: «مسلما تو باید این مبلغ را بپردازی. چرا کس دیگری باید چنین مبلغی را بپردازد؟»

با اعمال تعرفه‌ها احتمالا شاهد افزایش قیمت بازی‌ها در فروشگاه‌های بازی نظیر کافه بازار خواهیم بود اما تلاش بنیاد ملی بازی‌ها بر این بوده که این افزایش قیمت صورت نگیرد و بهای تعرفه را سازنده بازی بپردازد، نه مصرف‌کننده؛ ادعایی که کمی از واقعیات به دور به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amink69
    amink69 | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

    خدا بخیر کنه

  • soren
    soren | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    لوگوش رو از یوتیوب گیمینگ کپی کردن.
    خسته نباشن

مطالب پیشنهادی