ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پیشرفت به سبک چینی؛ BYD و هاوال به صدر برند های در حال رشد صنعت خودروسازی رسیدند

ارزش یابی برند ها سهم بزرگی در ارزیابی میزان موفقیت کمپانی های تجاری دارد. و هر ساله موسسه‌ های معتبر ارزیابی برند، لیستی از برندهای با ارزش و قابل اطمینان را منتشر می‌ کنند که ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۸

ارزش یابی برند ها سهم بزرگی در ارزیابی میزان موفقیت کمپانی های تجاری دارد. و هر ساله موسسه‌ های معتبر ارزیابی برند، لیستی از برندهای با ارزش و قابل اطمینان را منتشر می‌ کنند که بر مبنای تحلیل و عملکرد برندها در بازه زمانی یک ساله است.
یکی از قابل اعتمادترین موسسه‌ های تحلیل و ارزیابی برندها، «برند فایننس» است که در 20 شهر بزرگ جهان فعالیت دارد.
لیست امسال این موسسه در حالی اعلام شد که «برند فایننس» عنوان کرد این فرایند نتیجه تحلیل و ارزیابی بیش از 3500 برند در سراسر جهان است. برندهایی که جایگاه آنها بسته به نوع فعالیت (صنعتی، ورزشی، تولیدی و...) به صورت جداگانه و در لیست‌ های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و ارزش گذاری شده است.اما در لیست برندهای خودرویی BYD با 211 درصد پیشرفت نسبت به سال 2017 بعد از برند استون مارتین در رده دوم حضور دارد. برای مقایسه جالب است بدانید اپل نه تنها هیچ پیشرفتی در زمینه ارزش برند کسب نکرده، بلکه 67 درصد نیز افت کرده است. از دیگر برندهای حاضر در این لیست می‌ توان به تسلا اشاره داشت که در سال جاری میلادی 106 درصد یعنی یک دوم پیشرفت برند BYD را بدست آورده است.
«برند فایننس» برند بی ‌وای‌ دی را 3/4 بیلیون دلار ارزش ‌گذاری نموده و این در حالی است که برندهایی چون بنتلی، لامبورگینی، کادیلاک، مکلارن و مازراتی در رده‌های پایین ‌تری حضور دارند. شاید این پرسش وجود داشته باشد که ارزش‌ گذاری برندها بر چه مبنایی انجام می‌ گیرد؟ موسسه «برند فایننس» عنوان کرده است که شاخص قدرت برند (بی‌ اس‌ آی) مورد ارزیابی قرار گرفته و مبنای بی ‌اس ‌آی نیز بر اساس سهم سهامداران، عملکرد تجاری، میزان سرمایه ‌گذاری و... است.

جالبتر آنکه در این فهرست نام خودروسازان چینی دیگری نظیر هاوال و بوآجون نیز دیده می شود و این امر می تواند به خودی خود حکایت گر پیشرفت چینی ها در زمینه تعمیق اثر بخشی نام های تجاری خود در اذهان مشتریان باشد. به خصوص آنکه نام بزرگی مانند آستون مارتین با قدمتی طولانی برای چنین امری از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند و حتی سرمایه گذاری در فیلم های هالیوودی را نیز در کارنامه دارد اما خودروسازان چینی که عموما در جهان غرب گمنام هستند توانسته اند در طی چند سال اخیر با جلب رضایت مشتریان شرقی به موقعیت مناسبی در این زمینه دست یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی