ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی Bendy in Nightmare Run؛ کابوسی که باید ترسناک تر باشد

پیش از آنکه ماریو پایش به تلفن‌های هوشمند باز شود، Super Phantom Cat با کیفیت بالای خود به قدری خوب ظاهر شد که توانست جای خالی شخصیت محبوب نینتندو را پر کند و حتی بعد از ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

پیش از آنکه ماریو پایش به تلفن‌های هوشمند باز شود، Super Phantom Cat با کیفیت بالای خود به قدری خوب ظاهر شد که توانست جای خالی شخصیت محبوب نینتندو را پر کند و حتی بعد از عرضه سوپر ماریو ران هم بعضی‌ها اعتقاد داشتند که Super Phantom Cat همچنان نماینده آبرومندانه‌تری برای ماریو است.

«بندی در کابوس‌هایش» (Bendy in Nightmare Run) یک Super Phantom Cat دیگر است. البته نه در نقش نماینده ماریو و حالا با عنوانی روبه‌رو هستیم که موفق شده کاپ‌هد (Cuphead) موبایل لقب بگیرد. بازی اگرچه در بطن مکانیزم‌های گیم پلی خود تفاوت‌های عمده‌ای دارد ولی همچنان در جای جای آن می‌توان ردپای کاپ‌هد را پیدا کرد.

Bendy in Nightmare Run

این شباهت‌ها نیز بیش از آنکه Bendy را به یک اثر تقلیدی تبدیل کنند، دست سازنده را برای ارائه تجربه‌ای متفاوت روی گوشی باز گذاشته‌اند. استودیوی Joey Drew در عین آنکه از عناوین معروف الهام گرفته، ایده‌های جدیدی را هم به فرمول ساخت عنوانش تزریق کرده و نتیجه این ترکیب یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های گوشی بوده است.

در Bendy in Nightmare Run همانگونه که اسم بازی نشان می‌دهد، باید از کابوس‌های شخصیت اصلی داستان فرار کند. در حال حاضر بازی چهار کابوس دارد و هر کدام از کابوس‌ها هم دارای چند بخش هستند. حالا در هر کدام از این بخش‌ها باید موجودی که به دنبال‌تان افتاده را شکست دهید.

بازی عنوانی رانر بوده و در آن بندی خودش حرکت می‌کند. بنابراین همانند بقیه بازی‌های مشابه اینجا نیز باید با حرکت بین چپ و راست یا پرش مراقب باشید تا نبازید. البته با یک تفاوت: در طول مسیر وسیله‌هایی همانند تبر یا آجر وجود دارند که با گرفتن آن‌ها و پرتاب‌شان می‌توانید سلامتی کابوس را کمتر کند. اگر هم نوار سلامتی کابوس به پایان برسد، برنده می‌شود.

یکی از مشکلاتی که معمولا بازی‌های رانر دارند، روند تکراری آن‌ها است. این عناوین هر چه قدر که جذاب باشند اما به خاطر ذات رکوردی خود بعد از مدتی رنگ و بوی تکرار به خودشان می‌گیرند. Joey Drew تا حدی توانسته از این قضیه فرار کند: بازی مرحله‌ای بوده و در هر مرحله می‌توانید انتظار چالش‌های متفاوتی داشته باشید.

Bendy in Nightmare Run

جدا از اینکه چون با عنوانی سخت روبه‌رو هستیم، به این زودی‌ها از پس کابوس‌های بازی بر نمی‌بیاید. اینکه گفتیم «تا حدی» به سرعت پایین گیم پلی باز می‌گردد. استفاده از دوربین روبه‌رو برخلاف بقیه عناوین رانر بازی را متفاوت‌تر کرده است، در هر لحظه از بازی باید منتظر یک چالش جدید باشید و گرافیک الهام گرفته از کارتون‌های کلاسیک دیزنی هم باعث شده قسمت دیداری نمره قابل قبولی بگیرد.

اما با تمام این نکات مثبت، ریتم کم گیم پلی باعث شده تا هر از گاهی بدون توجه به تمام این ویژگی‌ها بازی را مورد عنایت قرار دهید. به خصوص وقت‌هایی که حرکتی انجام می‌دهید و بازی دیر واکنش نشان می‌دهد؛ «سختی زیاد+سرعت بالای گیم پلی» در بیشتر مواقع ترکیب بهتری از «سختی زیاد+سرعت پایین گیم پلی» بوده است.

در هر صورت بین کلیشه‌های سبک رانر و عناوین ساده‌ای که صنعت بازی‌های موبایل را پر کرده‌اند، Bendy in Nightmare Run تجربه ارزشمندی است. بازی یکی از دلنشین‌ترین گرافیک‌های هنری را بین عناوین گوشی دارد و گیم پلی باس‌محور آن نیز باعث شده تا از همان لحظه اول که وارد بازی می‌شوید، طعم لذت‌بخش چالش را بچشید.

Bendy in Nightmare Run

Bendy in Nightmare Run

سازنده: TheMeatly Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 160.5 / 46 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی