ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هم موسس مایکروسافت در حال توسعه راکت و فضاپیمای چندبار مصرف است

شرکت سازنده بزرگترین هواپیمای جهان از توسعه دو راکت و فضاپیمای اختصاصی و چند بار مصرف برای انتقال بار و مسافر به مدار زمین خبر داده است. استراتولانچ یک کمپانی خصوصی فضایی است که توسط ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

شرکت سازنده بزرگترین هواپیمای جهان از توسعه دو راکت و فضاپیمای اختصاصی و چند بار مصرف برای انتقال بار و مسافر به مدار زمین خبر داده است.

استراتولانچ یک کمپانی خصوصی فضایی است که توسط یکی از بنیانگذاران مایکروسافت به نام «پل آلن» تاسیس شده است. هدف اصلی این کمپانی ساخت هواپیمایی بود که به عنوان سکویی برای پرتاب موشک ها به مدار زمین عمل کند.

این هواپیمای  شش موتوره برخوردار از ۲۸ چرخ راکت ها را به ارتفاع مشخصی برده و قبل از روشن شدن موتور راکت آنها را رها می کند تا با تکیه بر نیرو محرکه خود ادامه مسیر را طی کنند. Orbital ATK سال گذشته قراردادی با استراتولانچ به امضا رساند و انتظار می رود نخستین شرکتی باشد که موشک خود را با هواپیمای استراتولانچ به فضا می فرستد.

این کمپانی که ابتدا قرار بود تنها نقش سکوی پرتاب در آسمان را ایفا کند طی بیانیه ای اعلام کرده که در پی توسعه دو راکت و حتی فضاپیمای چند بار مصرف به منظور حمل و نقل بار و مسافر به مدار زمین است.

نخستین سری از راکت های این شرکت «ماشین پرتاب متوسط» بوده و از سال ۲۰۲۲ آغاز به کار می کند. این موشک که فعلا مراحل اولیه توسعه را طی می کند، قابلیت حمل ۳.۴ تن بار به مدار را دارد. راکت بعدی هم که در دست توسعه است نسخه سنگین تری از مدل قبلی بوده و محوله های ۶ تنی را حمل می کند.

یکی دیگر از برنامه های استراتولانچ با کد رمز Black Ice تولید فضاپیمای چند بار مصرف است که نه تنها محموله ها را به فضا منتقل می کند بلکه قابلیت های پیشرفته درون مداری دیگری هم دارد که منظور از آن انجام مانور در فضا است. مدل دیگری از این همین فضاپیما به صورت ویژه برای حمل مسافر به خارج از زمین طراحی خواهد شد.

هواپیمای این کمپانی قرار است نخستین پرواز خود را تا آخر تابستان انجام دهد.

 

تماشاکنید: حرکت آزمایشی استراتولانچ، بزرگترین هواپیمای جهان روی باند فرودگاه

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی