ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواپیمای جنگنده کوثر
تکنولوژی

نخستین هواپیمای جنگنده ایرانی با نام «کوثر» رونمایی شد

همزمان با سالروز صنایع دفاعی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته با نام کوثر با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد. هواپیمایی که پیش‌تر وزیر دفاع ایران نوید ساخت آن را داده بود و حالا این هواپیمای مجهز به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۸

همزمان با سالروز صنایع دفاعی، نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته با نام کوثر با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد. هواپیمایی که پیش‌تر وزیر دفاع ایران نوید ساخت آن را داده بود و حالا این هواپیمای مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل 4 در مراسمی ویژه با حضور دولتمردان کشور رونمایی شد.

هواپیمای جنگنده کوثر

این جنگنده که به دست متخصصان و نخبگان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است، دارای ویژگی‌هایی مثل معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک، کنترل آتش با استفاده از شبکه‌های داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل 4،بهره‌گیری از فناوری نمایشگرهای چند منظوره تمام دیجیتال، بهره‌گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک، استعلام از سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خدمات به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره‌گیری از رادار پیشرفته چند منظوره کنترل آتش جهت بالابردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره‌گیری از فناوری دقیق ساعت رادیویی و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند است.

هواپیمای جنگنده کوثر

امیر حاتمی وزیر دفاع ایران پیش‌تر اولویت‌های ارتش و وزارت دفاع ایران را چنین  نام برده بود:

«اولویت ما در وزارت دفاع قدرت موشکی و سپس قدرت پدافندی است. در کنار آن به توان هوایی، زمینی و دریایی توجه داریم. جنگ نیابتی در منطقه نشان داد که ما باید به توان زمینی توجه داشته باشیم. سعی داریم موازنه را درون مؤلفه‌های قدرت دفاعی خود حفظ کنیم»

هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی، ساخت هواپیما، جنگنده‌های ارگانیک و کنترل آتش 94 قرار داده است. پیش از این در دولت نهم هواپیمایی به نام قاهر 313 معرفی شده بود که هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده و هنوز در حال رشد و توسعه است.

هوایپمای جنگنده کوثر در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید خواهد بودکه نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

هواپیمای جنگنده کوثر

بعد از این رونمایی فرمانده نیروی دریای نیز خبر از اولین ناوشکن ایرانی مجهز به یک سامانه دفاعی تولید داخلی موسوم به سامانه دفاع نزدیک کمند داده که قرار است در روزهای آینده از آن رونمایی شود. گفتنیست هفته گذشته  و در روز ۲۲ مرداد نیز، وزارت دفاع از موشک کوتاه‌برد بالستیک «فاتح مبین» رونمایی کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (50 مورد)
  • digi mon
    digi mon | ۶ شهریور ۱۳۹۷

    یارو ساعت و سر دست چند صد دلاریش کل زندگی ما را می خره بعد فکر کرده ما خر هستیم جنگنده امریکایی کپی می کنه از ساخت درب بطری شانه تخم مرغ ... عاجز است برای واردات کالای خارجی دلار رایگان می دهد عین خیالش نیست سن بکارت و ازدواج 40 سال شده . در زمینه تکنولوژی گند زده به استارت اپ ها چاپ یک کتاب کاملا علمی 3 ماه طول میکشه تا یک بت من مجوز بده فیلم چند صد دلاری هالییود با پول دولت با قیمت چند دلار دانلود میشه فکر کرده خودش سوپر من است اطرافیانش لیگ عدالت هستند این همه ریزه خواری امریکا را می کند فکر کرده با ژست ضد امریکایی باز می تواند کشور را غارت بکند !!!
    پس کو این افتاب مهتاب برجام ؟ فرق ترامپ و اوباما چیست ؟ مرگ بر امریکا را ما می گوییم اقامتش را اقازاده ها ( رابین ها ) می گیرند بعد اقا ها ( بت من ها ) می گویند بگویید مرگ بر امریکا ؟ !
    چرا مرگ بر امریکا بگوییم چرا جوان ایرانی باید بیکار باشد اما گوشی چینی وارد بکنیم انوقت سازنده گوشی داخلی به خاک سیاه بشیند ؟
    چرا مرگ بر امریکا بگوییم و هزینه ان را بدهیم و امریکا به راحتی رشد بکند ؟ اصلا ایران چه عددی است در مقابل قدرت امریکا ؟ جز این است که اروپا برای غارت ایران ما را مثل بادکنک باد می کند ؟ همین ظریف را ببینید چطور اروپا باد کرد الان به حساب نمی اورد ؟!
    خواسته ما رابطه و اتحاد با امریکا است سهم اروپا را به امریکا بدهید با امریکا دوست باشید انوقت می بینید که همان شغال های تحریم هم موش می شوند !!jknknk

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی