ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چت خصوصی در دسترس تمام نسخه‌های اسکایپ قرار گرفت

بعد از چند ماه که چت خصوصی (Private Conversation) اسکایپ در مرحله تست به سر می‌برد، سه هفته پیش این قابلیت در دسترس کاربران اندرویدی برنامه قرار گرفت و حالا با توجه به گفته مایکروسافت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

بعد از چند ماه که چت خصوصی (Private Conversation) اسکایپ در مرحله تست به سر می‌برد، سه هفته پیش این قابلیت در دسترس کاربران اندرویدی برنامه قرار گرفت و حالا با توجه به گفته مایکروسافت از امروز نسخه‌های iOS، لینوکس، ویندوز اسکایپ نیز به چت خصوصی مجهز شده‌اند.

چت خصوصی اسکایپ بر پایه الگوریتم رمزگذاری سرتاسری (End-to-End) ساخته شده و برای راه اندازی آن کافیست از منوی کامپیوتر یا پروفایل گزینه New Private Conversation را انتخاب کنید. با این کار مخاطب یک دعوت‌نامه دریافت می‌کند و با تایید او تمام پیام‌ها و تماس‌هایی که بین دو نفر رد و بدل می‌شوند، به کمک الگوریتم End-to-End رمزگذاری خواهند شد.

البته یک محدودیت‌هایی هم وجود دارد. هر کاربر همزمان می‌تواند یک گفت‌وگوی شخصی را روی دیوایسش داشته باشد. از طرفی اگرچه می‌توانید چت‌های شخصی خود را روی بقیه دستگاه‌ها ادامه دهید ولی در این موقعیت، پیام‌هایی که قبلا رد و بدل شده‌اند روی دستگاه جدید نمایش داده نمی‌شوند.

در گذشته اسکایپ با سیستم‌های رمزنگاری دیگر امنیت سرویسش را حفظ کرده ولی با این وجود End-to-End گزینه امن‌تری برای حفظ حریم شخصی کاربران به حساب می‌آید. در سیستم ارتباطی End-to-End تنها دو طرف ارتباط قادر به خواندن پیام ها هستند و حالا اسکایپ هم همانند پیام رسان اپل و فیسبوک مسنجر از این سیستم پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی