ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل اسیستنت
تکنولوژی

گوگل اسیستنت در صورت درخواست فقط اخبار «خوب» را برایتان می‌خواند

روزی نیست که خبر بدی نشنویم یا نخوانیم. به اعتقاد گوگل، حجم عظیم اخبار منفی و گزارشات ترسناکی که در رسانه‌ها تولید می‌شوند ذهن انسان‌ها را آشفته کرده و آن‌ها را در یک ترس و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

روزی نیست که خبر بدی نشنویم یا نخوانیم. به اعتقاد گوگل، حجم عظیم اخبار منفی و گزارشات ترسناکی که در رسانه‌ها تولید می‌شوند ذهن انسان‌ها را آشفته کرده و آن‌ها را در یک ترس و واهمه دائمی قرار می‌دهد. بنابراین مردم نسبت به دنیای اطراف خود دیدگاهی به شدت منفی پیدا می‌کنند و در عوض متمرکز شدن روی راه‌‌‌های حل مشکلات، روی خود مشکلات متمرکز می‌شوند.

اما حقیقت دنیا این گونه نیست. هر روز اخبار خوب و دلگرم‌کننده‌ای هم منتشر می‌شود، اما حجم اخبار بد و ناراحت‌کننده آنقدر زیاد شده که معدود خبرهای خوب را هم در خود می‌بلعد. خوشبختانه گوگل برای کاهش تأثیر اخبار بد، تدبیر جالبی اندیشیده. کافیست با گفتن «هی گوگل» دستیار هوشمند اسیستنت را احضار کنید و از او بخواهید که «چیز خوبی به شما بگوید».

گوگل اسیستنت

دستیار گوگل بلافاصله دو سه جمله از اخبار مثبت و انرژی‌بخش برایتان می‌خواند. این برنامه که Solutions نام گرفته باعث می‌شود که بتوانید از درگیری ذهنی‌تان با اخبار بد کم کرده و به جای فکر کردن به مشکلات، روی راهکارهای برطرف کردن آن‌ها متمرکز شوید. وقتی جمله "Hey Google. Tell me something good" را از گوگل اسیستنت می‌پرسید، دستیار هوشمند در خبرگزاری‌ها به دنبال اخبار خوب می‌گردد.

به عنوان مثال می‌تواند با استناد به خبرگزاری NPR به شما بگوید که طی ده سال گذشته، درصد افراد بی‌خانمان در ایالت یوتا آمریکا با ۹۱ درصد کاهش مواجه بوده است. اگر بخواهید در جزئیات ماجرا بیشتر دقیق شوید هم گوگل اسیستنت شما را به اصل خبر راهنمایی خواهد کرد.

شما هم دوست دارید که در روز چند خبر خوب هم بشنوید؟ قابلیت جدید گوگل اسیستنت را حتما امتحان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی