ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Shortwave
تکنولوژی

گوگل روی یک اپلیکیشن پادکست جدید به نام Shortwave کار می‌کند

یکی از عادات بد گوگل این است که برای یک هدف مشخص چندین اپلیکیشن با کاربرد تقریبا یکسان می‌سازد. مصداق بارز این موضوع را می‌توانید در پیام‌رسان‌های این شرکت ببینید که تعدادشان در حال حاضر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

یکی از عادات بد گوگل این است که برای یک هدف مشخص چندین اپلیکیشن با کاربرد تقریبا یکسان می‌سازد. مصداق بارز این موضوع را می‌توانید در پیام‌رسان‌های این شرکت ببینید که تعدادشان در حال حاضر به هفت مورد می‌رسد. حتی در مورد سایر سرویس‌ها مثل جیمیل و اینباکس، یوتوب موزیک و پلی‌موزیک و ... هم می‌توانید این موضوع را مشاهده کنید.

در همین راستا خبر رسیده که با وجود اپلیکیشن Google Podcasts، غول مانتین ویو مشغول کار روی اپلیکیشن دیگری است که آن هم در حوزه پادکست فعالیت می‌کند. این اپ که فعلا در مراحل آزمایشی به سر می‌برد و نام Shortwave برایش برگزیده شده، می‌خواهد «محتوای شنیداری را به شیوه‌‌ای جدید» برای کاربران تأمین کند.

Shortwave

همچنین به نظر می‌رسد که با Shortwave کاربران می‌توانند به جستجو و پخش فایل‌های صوتی دیجیتالی پرداخته و آن‌ها را به اشتراک بگذارند. با توجه به این اطلاعات، به نظر می‌رسد که اهداف اپلیکیشن جدید تفاوت چندان فاحشی با اپلیکیشن پادکست حال حاضر گوگل نداشته باشد.

البته محصولات تیم Area 120 گوگل که وظیفه ساخت این اپ را بر عهده دارد، معمولا ارتباطی با سایر محصولات گوگل ندارند و از سوی دیگر منابع آگاه Shortwave را صرفا یک «آزمایش اولیه» توصیف کرده‌اند. بنابراین هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که این اپلیکیشن اصلا به مرحله انتشار می‌رسد یا خیر.

شاید Shortwave هنگام عرضه به عنوان معادل گوگل پادکست در پلتفرم iOS معرفی شود، یا حتی گوگل تصمیم بگیرد که قابلیت‌هایش را با اپلیکیشن فعلی ترکیب کند. در هر صورت هنوز هیچ چیز مشخص نیست و تا پیش از اعلام رسمی گوگل، تمام حرف و حدیث‌ها در حد شایعه و پیش‌بینی باقی خواهند ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی