ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آداپتور بی سیم هدست HTC Vive کاربران را از کابل های آزاردهنده بی نیاز می کند

در سال های اخیر فناوری واقعیت مجازی پیشرفت قابل توجهی داشته و با ورود هدست های مستقلی مانند HTC Vive توانسته تا حد زیادی به اهداف اصلی و کیفیت مورد انتظار خود دست یابد. اما ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

در سال های اخیر فناوری واقعیت مجازی پیشرفت قابل توجهی داشته و با ورود هدست های مستقلی مانند HTC Vive توانسته تا حد زیادی به اهداف اصلی و کیفیت مورد انتظار خود دست یابد. اما یکی از مهمترین محدودیت های هدست های مستقل، کابل های متصل کننده آنها به پردازنده است که از حرکت آزادانه کاربر جلوگیری می کنند.

کمپانی HTC برای حل مشکل مذکور، آداپتوری را توسعه داده که با بهره گیری از فناوری موج میلیمتری «WiGig» شرکت اینتل، هدست HTC Vive را از اتصال مستقیم کابل بی نیاز کرده و به صورت بی سیم تمام اطلاعات را از کامپیوتر دریافت می کند.

باتری آداپتور بی سیم HTC Vive انرژی لازم برای 2.5 ساعت فعالیت مداوم را فراهم خواهد کرد

آداپتور جدید که در باند 60 گیگاهرتز کار می کند، تأخیر بسیار اندکی داشته و کیفیت تصاویر ارسالی از طریق آن با اتصال کابلی برابری می کند. محصول مورد بحث همچنین به یک پک باتری اختصاصی 10 هزار میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع «QuickCharge 3.0» مجهز شده که به گفته کمپانی سازنده، انرژی لازم برای 2.5 ساعت فعالیت مداوم را فراهم خواهد کرد.

HTC Vive

در زمینه عملکرد نیز محصول جدید HTC با برد مؤثر در فضای 6 در 6 متر، آزادی عمل مورد نیاز کاربران را فراهم کرده و می تواند در آن واحد سه کاربر را (هرکدام با هدست و آداپتور جداگانه) به کامپیوتر اصلی متصل کند.

لازم به ذکر است که آداپتور جدید از هدست های Vive و Vive Pro پشتیبانی خواهد کرد اما برای سازگاری با نسخه پرو، کاربر مجبور به پرداخت 60 دلار اضافی خواهد بود. این محصول از 5 سپتامبر (14 شهریور) برای پیش خرید به کاربران عرضه می شود و با قیمت 300 دلار، دو ماه عضویت در پلتفرم Viveport نیز به کاربران هدیه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی