ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا موبایل های 5G تا قبل از سال 2022 میلادی فراگیر نخواهند شد؟

پس از ارائه فناوری LTE و بروزرسانی های متعدد آن، حالا دنیای فناوری تشنه سرعت های بالاتر ارتباطی بوده و انتظار می رود موبایل های 5G در سال های پیش رو بازار را در اختیار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

پس از ارائه فناوری LTE و بروزرسانی های متعدد آن، حالا دنیای فناوری تشنه سرعت های بالاتر ارتباطی بوده و انتظار می رود موبایل های 5G در سال های پیش رو بازار را در اختیار خود بگیرند. اما فرآیند عبور از تکنولوژی کنونی و ورود به نسل بعدی چقدر زمان خواهد برد؟

در حال حاضر حداقل روی کاغذ امکان سفارش یک تلفن هوشمند با فناوری 5G وجود دارد، اما چنین محصولی در بهترین حالت سال آینده به دست مشتری می رسد که البته این خریدار حتماً باید عضو اپراتور Verizon باشد و انتخاب او نیز به موتورولا Moto Z3 محدود خواهد بود.

از طرفی شرکت ال جی نیز برای عرضه موبایل های 5G خود با اپراتور Sprint وارد همکاری شده و کمپانی های دیگری مانند سامسونگ، کوالکام و اینتل هم در حال طی مراحل پایانی تولید سخت افزار مورد نیاز هستند.

موبایل های 5G

با این اوصاف شاید بتوان نتیجه گرفت که فناوری 5G تا چند ماه آینده به استاندارد جدید صنعت تبدیل شود. اما بر اساس پژوهش های اخیر، روند پذیرش تکنولوژی مذکور توسط بازار مصرف بسیار کندتر از پیش بینی های قبلی صورت می گیرد و در بهترین حالت تا پایان سال میلادی آینده، تنها یک میلیون دستگاه موبایل 5G به مشتریان عرضه خواهد شد.

تجهیز گوشی های میان رده و ارزان قیمت به مودم های 5G چالش بزرگی برای تولیدکنندگان خواهد بود

در این بین مهم ترین دلیل کندی پیشرفت موبایل های 5G، نبود زیرساخت های مخابراتی لازم و هزینه بر بودن تأمین آنهاست که محدودیت های قابل توجهی را در مقابل فراگیری محصولات مورد بحث به وجود می آورد. از سوی دیگر تجهیز گوشی های میان رده و ارزان قیمت به مودم های جدید نیز چالش بزرگی برای تولیدکنندگان خواهد بود؛ چرا که فناوری ها در سال های ابتدایی عرضه، قیمت نسبتاً بالایی دارند و حداقل چند سال طول می کشد تا با بهینه سازی فرآیندهای تولید، این رقم سرشکن شود.

با وجود مسائل مذکور، محققان پیش بینی می کنند که در سال 2021 میلادی بازار تلفن های هوشمند با شتاب بالایی فناوری 5G را مورد تقاضا قرار می دهد و این امر در نهایت، به تسخیر بازار توسط موبایل های 5G تا پایان سال 2022 می انجامد.

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی