ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت در دنیای بدون آینه؛ دوربین میرورلس نیکون Z6 معرفی شد

بالاخره انتظارها به پایان رسید و نیکون نخستین نسل از دوربین های بدون آینه (میرورلس) خودش را معرفی کرد: نیکون Z6 و نیکون Z7 که می خواهند نگاه عکاسان را از سونی برگرفته و به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

بالاخره انتظارها به پایان رسید و نیکون نخستین نسل از دوربین های بدون آینه (میرورلس) خودش را معرفی کرد: نیکون Z6 و نیکون Z7 که می خواهند نگاه عکاسان را از سونی برگرفته و به سمت خود بکشانند. در این خبر روی مدل نیکون Z6 تمرکز خواهیم داشت.

دوربین بدون آینه میرورلس نیکون Z6

نیکون Z6 رقیب اصلی سونی A7 III محسوب می شود و مشخصات مشابهی دارد، از جمله حسگر فول فریم 24.5 مگاپیکسلی با محدوده ایزوی 51200-100، عکاسی پیاپی با سرعت 12 فریم بر ثانیه، 273 نقطه فوکوس خودکار و توانایی ضبط ویدیوهای 4K. البته به خاطر مانت لنز بزرگ تر، در دست گرفتن آن کمی راحت تر است، به ویژه زمانی که از لنزهای خیلی بزرگ استفاده کنید. شاید نیکون با این کار خواسته عکاسان حرفه ای که با بدنه کوچک سری A7 سونی کنار نمی آیند را جذب کند.

دوربین بدون آینه میرورلس نیکون Z6

نیکون Z6 از لحاظ ظاهری شباهت های زیادی با نیکون Z7 دارد. این دو دوربین از سیستم لرزشگیر داخلی 5 محوره (موسوم به VR) در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری بهره می برند که برای نخستین بار در دوربین های نیکون با لنز قابل تعویض دیده می شود. ارتباط بلوتوث LE و وای فای هم در هر دو مدل وجود دارد. متأسفانه فعلاً فقط کارت های حافظه سونی XQD را می توانید استفاده کنید اما به زودی پشتیبانی از کارت های CFexpress Type B هم به آنها اضافه می شود. صفحه نمایش این دو دوربین هم فقط قابلیت تغییر زاویه دارد و به سمت مخالف نمی چرخد.

دوربین بدون آینه میرورلس نیکون Z6

درگاه هدفون و میکروفون اختصاصی، فیلمبرداری 4K با تمام سطح سنسور و نرخ 30 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری فول اچ دی با نرخ 120 فریم بر ثانیه، ضبط ویدیوی 4K با عمق رنگ 10 بیتی و پروفایل رنگی N-log از طریق خروجی HDMI و 12 استاپ بازه دینامیکی، از جمله ویژگی های برجسته نیکون Z6 در حوزه فیلمبرداری محسوب می شوند.

دوربین بدون آینه میرورلس نیکون Z6

تفاوت اصلی بین نیکون Z6 و نیکون Z7 به سنسور آنها بر می گردد، به طوری که اولی رزولوشن پایین تری دارد (24.5 در مقابل 45.7 مگاپیکسل). البته تعداد نقاط فوکوس هم در نیکون Z6 در مقایسه با Z7 کمتر است (273 در مقابل 497 نقطه فوکوس خودکار). با این حال به خاطر پیکسل های بزرگ تر، نیکون Z6 نور بیشتر را جذب می کند و سرعت عکاسی پیاپی آن هم بیشتر است.

دوربین بدون آینه میرورلس نیکون Z6

نیکون Z6 حداقل روی کاغذ، دوربین فوق العاده ای محسوب می شود و به زودی وارد بازار خواهد شد. قیمت این دوربین بدون لنز 2000 دلار تعیین شده و همراه با لنز 70-24 میلیمتری f/4 (سری جدید با مانت Z) هم 2600 دلار قیمت خواهد داشت. با توجه به قیمت مشابه، به نظر می رسد رقابت در دنیای دوربین های بدون آینه به سطح جدیدی رسیده است.

دوربین بدون آینه میرورلس نیکون Z6 دوربین بدون آینه میرورلس نیکون Z6 دوربین بدون آینه میرورلس نیکون Z6 دوربین بدون آینه میرورلس نیکون Z6

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • زومبا
    زومبا | ۱ شهریور ۱۳۹۷

    اووووف

مطالب پیشنهادی