ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر امنیت سابق فیسبوک: برای حفاظت از انتخابات 2018 آمریکا دیر شده است

مدیر امنیتی سابق فیسبوک که اخیراً از این کمپانی جدا شده عقیده دارد انفعال دولت آمریکا باعث حصول اطمینان از این موضوع شده که انتخابات میان دوره ای این کشور طی سال جاری میلادی، در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

مدیر امنیتی سابق فیسبوک که اخیراً از این کمپانی جدا شده عقیده دارد انفعال دولت آمریکا باعث حصول اطمینان از این موضوع شده که انتخابات میان دوره ای این کشور طی سال جاری میلادی، در برابر هک و کمپین های آنلاین دستکاری انتخابات آسیب پذیر خواهد بود.

الکس استِیماس که اوایل ماه جاری از فیسبوک جدا شد به تشریح ذهنیت خود در نشریه Lawfare پرداخته و می گوید «برای حفاظت از انتخابات 2018 آمریکا دیر شده است». او این سخنان را در پاسخ به دو خبر دیروز بیان می کند؛ نخست بستن شش دامین از سوی مایکروسافت که ظاهراً به حملات فیشینگ سیاسی روسی اختصاص داشتند و دیگری، دی اکیتو شدن 652 اکانت جعلی از سوی شبکه اجتماعی فیسبوک که کمپین های مختص به انتشار اطلاعات غلط را راه اندازی کرده بودند.

استیماس به این مسائل به عنوان مدرکی دال بر دخالت ادامه دار هکرهای روسی در انتخابات ایالات متحده نگاه می کند و دولت اوباما، دولت ترامپ و کنگره آمریکا را مسئول چنین اتفاقی تلقی می کند. «اگر ایالات متحده به حرکت در این مسیر ادامه دهد، اجازه خواهد داد که انتخابات هایش به جام جهانی جنگ های اطلاعاتی تبدیل شود».

وی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، پروموت هرچه بیشتر قانون تبلیغات صادقانه را پیشنهاد می کند؛ لایحه ای که شفاف سازی در زمینه تبلیغات سیاسی آنلاین را اجباری می کند اما در عین حال راهکارهایی در زمینه چگونگی استفاده از دیتابیس عظیم رای دهندگان برای تبلیغات هدف گذاری شده ارائه می دهد. وی همچنین دولت آمریکا را به تشکیل یک آژانس امنیت سایبری فدرال و گروه های امنیتی ایالتی تشویق کرده که می توانند با شناسایی آسیب پذیری ها، از مداخله و هک مستقیم انتخابات جلوگیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی