ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حتی نوجوانان هم نسبت به مدت زمان استفاده خود از موبایل های هوشمند نگرانند

مرکز تحقیقاتی Pew اخیراً گزارشی درباره نوجوانان و میزان استفاده آنها از دیوایس های هوشمند منتشر کرده است. به صورت خاص، 54 درصد از نوجوانان (بین سن 13 تا 17 سال) نسبت به میزان زمانی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

مرکز تحقیقاتی Pew اخیراً گزارشی درباره نوجوانان و میزان استفاده آنها از دیوایس های هوشمند منتشر کرده است. به صورت خاص، 54 درصد از نوجوانان (بین سن 13 تا 17 سال) نسبت به میزان زمانی که صرف موبایل هوشمند خود می کنند نگران هستند و دو سوم والدین هم احساس می کنند که فرزندان شان زمانی بیش از حد را به موبایل های هوشمند اختصاص می دهند.

نکته جالبی که در این گزارش به چشم می خورد آن است که نگرانی ها در این باره، صرفاً به افراد بزرگسال محدود نمی شود. 52 درصد از نوجوانان آمریکایی می گویند که روش هایی را برای کاهش مدت زمان استفاده خود از موبایل های هوشمند به کار بسته اند. به همین شکل، 57 و 58 درصد از نوجوانان نیز به ترتیب میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و بازی های ویدیویی را محدود کرده اند. در این بین والدین هم بیکار ننشسته اند و 58 درصد از آنها، فرزند خود را با محدودیت مواجه کرده اند.

احتمالاً برای هیچکس جای تعجب نداشته باشد که افراد بالغ هم با مشکلات زیادی در میزان استفاده از موبایل های هوشمند مواجه اند؛ زیرا 36 درصد از بزرگسالان نسبت به زمانی که صرف موبایل می کنند نگران هستند. به صورت معکوس، نوجوانان هم به استفاده بیش از حد والدین یا قیم خود از موبایل اعتقاد دارند. در واقع 51 درصد از آنها می گویند که برقراری مکالمه با بزرگسالان، به خاطر پرتی حواس او به یک موبایل دشوار است.

همه ما روز به روز از خطرات اعتیاد به موبایل های هوشمند با خبر تر می شویم و این گزارش نشان می دهد که چطور نوجوانان آگاه، در حال مدیریت حواس پرتی های دیجیتالی خود هستند. گوگل، فیسبوک، اپل و دیگر کمپانی های بزرگ تکنولوژی هم اکنون مشغول کار روی ابداعاتی هستند که می تواند به کاهش استفاده از موبایل های هوشمند منجر شود. گرچه مشخص است که این مشکل به این زودی ها حل نخواهد شد، اما دانستن میزان آگاهی کمپانی ها و نیز عموم مردم در این باره، می تواند نویدبخش آینده ای بهتر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی